به‌گزارش میراث آریا، وحید نواداد امروز چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در جلسه کارگروه اقتصاد گردشگری شهرستان تبریز ضمن اشاره به اهمیت حفاظت، احیاء و مرمت بناهای تاریخی در راستای رضایتمندی گردشگران ورودی به استان گفت: عمده‌ترین و اصلی‌ترین مشکل موجود در جریان حفاظت و احیای بناهای تاریخی شهرستان تبریز، مالکیت چندگانه برخی از این بناهاست. به‌گونه‌ای که گاهی یک بنای تاریخی تحت تملک چند دستگاه بوده و به‌دلیل شرایط و اولویت‌های متفاوت اجرایی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها، اولویت حفاظت یا احیای این بناها از میزان اهمیت متفاوتی در منظر و دستورات اجرایی این دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حفاظت و احیای بناهای تاریخی وظیفه‌ همگانی و جزئی جدایی ناپذیر از مسئولیت‌ها و وظایف همگانی‌ست که در این راستا لازم است تا دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که بناهای تاریخی تحت تملک تام یا تملک چندگانه دارند، نهایت همکاری و هماهنگی را در راستای حفاظت از این بناهای تاریخی بکار گیرند.

او افزود: بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی و برگزاری جلسات منظم با انجمن تازه تأسیس خیرین میراث‌فرهنگی درکنار اهمیت زمانی مرمت و احیای بناهای تاریخی از سایر موارد حائز اهمیت این حوزه تلقی می‌شوند. ضرب الاجل برخی از بناهای تاریخی تبریز به‌ شماره افتاده و اگر با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در کنار بهره‌مندی از خیرین میراث‌فرهنگی مورد حفاظت و احیاء قرار نگیرند؛ ممکن است برای همیشه از بین رفته و کلانشهر تاریخی تبریز را از ایجاد ظرفیت‌های جدید گردشگری محروم سازد.

سید رامین اسبقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری تبریز عنوان کرد: تعداد سه طرح سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری در شهرستان تبریز در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت با کلیات این سه طرح تأسیسات گردشگری موافقت شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز در خصوص سه طرح سرمایه‌گذاری موافقت شده گفت: مجتمع گردشگری در روستای هروی، مجتمع گردشگری در منطقه نمونه گردشگری دره لیقوان و مجتمع گردشگری ملک کیان سه طرح بررسی شده در این کارگروه بودند که با کلیات این سه طرح موافقت شده و مقرر شد تا موضوع برای طی مراحل اداری به مراجغ ذیصلاح انعکاس داده شود.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir