فیلمخانه سینمای ایران جزو مهمترین فیلمخانه‌های منطقه خاورمیانه و آسیا است

**افتتاح فیلمخانه سینمای ایران

 

 

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به افتتاح فیلمخانه سینمای ایران، این روز را روز مهمی برای سینمای ایران دانست و گفت: این رخداد مهم، نتیجه و ماحصل تلاش‌های همه مدیران فعلی و گذشته است.

وی در ادامه، فیلمخانه سینمای ایران را در زمره مهمترین فیلمخانه‌های منطقه غرب آسیا و همچنین قاره کهن توصیف کرد و گفت: کمتر فیلمخانه‌ای به این گستردگی، عظمت و با کار تخصصی وجود دارد؛ فیلمخانه سینمای ایران همچون گنجینه‌ای است که آثار سینمایی در آن نگهداری می‌شود؛ همچنین فیلم‌های خارجی و در حوزه بین الملل نیز در این فیلمخانه نگهداری می شوند. سال گذشته هیئتی از روسیه که به ایران آمده بودند، از بایگانی فیلم های روسی در فیلمخانه سینمای ایران متعجب شده بودند.

خزاعی گفت: برای توسعه فیلمخانه سینمای ایران برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که‌ ان‌شاءالله در آینده اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: در حوزه فرهنگی شعارهای زیادی داده می شود منتها در مرحله اجرا، بسیاری از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

خزاعی با اشاره به عدم استقبال نمایندگان مجلس از حضور در کمیسیون فرهنگی، گفت: طبیعتاً باید نمایندگان مجلس برای حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس، از خود استقبال نشان دهند چراکه می توان با یک اثر سینمایی و یا تولید آثار شاخص در حوزه فرهنگی، جریان‌سازی فرهنگی در کشور ایجاد کرد.

source

توسط irmusic4.ir