به گزارش میراث آریا، با حضور اعضا، مسئولان و مؤثرین حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه‌شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۳ دومین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد.

در این نشست بر شناخته شدن و شناساندن گردشگری استان سمنان با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری، جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم تأکید شد.

در دومین کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان مقرر گردید تا دو انجمن تخصصی با حضور فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شود تا با استفاده از قدرت بالای انجمن‌ها فرصت بیشتری برای رفع مشکلات، ظرفیت‌سازی برای رشد و توسعه و امکان حضور نمایندگان انجمن در شورای گفت‌وگوی ‌بخش خصوصی و دولت فراهم شود.

همچنین در این نشست بر موضوعاتی ازجمله توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه بازاریابی و برند سازی، تقویت همکاری‌های میان فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان، ایجاد امکان حضور گردشگران تورهای گردشگری در کارگاه‌های صنایع‌دستی بحث و تبادل‌نظر شد.

ایجاد زمینه مطالبات از مقامات استانی و کشوری ازجمله کارکردهای این کمیسیون است که می‌تواند راهگشای گردشگری استان سمنان باشد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir