جمعه، 28 آذر 1404 ساعت 18:052025-12-19فرهنگي


در مراسم رونمایی از کتاب «باغ نظر» که به بررسی تنظیم و انتشار آثار فرامرز پایور برای ساز تار اختصاص داشت، مهرداد دلنوازی، علی صمدپور و وحید طهرانی با مرور خاطرات، – در مراسم رونمایی از کتاب باغ نظر که به بررسی تنظیم و انتشار آثار فرامرز پایور برای ساز تار اختصاص داشت، مهرداد دلنوازی، علی صمدپور و وحید طهرانی با مرور خاطرات، تحلیل آثار و ویژگی های آموزشی این مجموعه، از جایگاه پایور به عنوان معیاری ماندگار در نسبت میان آموزش، اجرا و خلاقیت در موسیقی ایرانی سخن گفتند.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از کتاب باغ نظر به تنظیم و بازنویسی مهرداد دلنوازی (نوازنده تار و آهنگساز) و شامل مجموعه پیش درآمدها، رنگ ها و قطعات موسیقی مجلسی استاد فرامرز پایور برای تار در خانه هنر خرد برگزار شد.

تکنیک فقط سرعت نیست! در ابتدای این مراسم مهرداد دلنوازی با اشاره به ویژگی های کتاب باغ نظر توضیح داد: این کتاب در مجموع سه ویژگی مهم دارد و نوازندگانی که قصد استفاده از آن را دارند، اگر به این سه نکته توجه کنند، بدون تردید تکنیک نوازندگی شان ارتقا پیدا خواهد کرد.

دلنوازی با اصلاح یک برداشت رایج درباره مفهوم تکنیک افزود: گاهی شنیده می شود که می گویند تکنیک یک نوازنده بالاست و منظورشان صرفاً سرعت نوازندگی است، اما به نظر من تکنیک فقط سرعت نیست.


برچسب ها: مراسم رونمایی از کتاب -
فرامرز پایور -
رونمایی از کتاب -
مراسم رونمایی -
باغ نظر -
موسیقی ایرانی -
پایور


آخرین اخبار سرویس:



فرامرز پایور معمار ریتم در موسیقی ایرانی بود

فرامرز پایور معمار ریتم در موسیقی ایرانی بود




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


source

توسط irmusic4.ir