به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و‌ هنر برنا؛ فیلم سینمایی «مجنون» به تهیه‌کنندگی عباس نادران و کارگردانی مهدی شامحمدی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بخشی از حماسه‌آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

سجاد بابایی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، محمد رشنو، سید مهدی حسینی، افشین حسنلو، محمدرسول صفری و حسام منظور بازیگران «مجنون» هستند.  

ایمان کرمیان درباره تجربه خود از همکاری با این اثر سینمایی به خبرنگار برنا؛ گفت: همکاری‌ها با هم تفاوت دارند؛ همواره تلاش می‌کنم تا کارهایم متفاوت از یکدیگر باشند و این تلاش را برای «مجنون» هم کردم. ۸۰ درصد این فیلم دارای صحنه‌های جنگی بود، بنابراین انجام کار شرایط متفاوتی را می‌طلبید. من همان سال فیلم‌های سینمایی «قلب رقه» و «آسمان غرب» را هم کار کردم که همه این کارها با هم فرق داشتند. البته آن سال حق گروه ما در جشنواره فیلم فجر تضییع شد و قبلا هم گفته‌ام که حق الناس برگردنشان است.  

وی در باب این تفاوت‌ها تصریح کرد: «مجنون» قصه یک جنگ زمینی رودرو و درگیری مستقیم دو جبهه است اما در «آسمان غرب» سوژه، جنگ هوایی و بمباران است و بنابراین کاری که برای این دو اثر انجام شد متفاوت است.  

طراح و مجری جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «مجنون» اظهار کرد: دو ماه و نیم درگیر این کار بودم و چالش‌های زیادی داشت. با این حال برای بخشی صحنه‌ها می‌شد اجرایی بهتر داشت ولی نظر دوستان برعکس دیدگاه کارشناسی من بود و این جالب نیست. البته این مشکلی است که در سینمای ما وجود دارد و همه دائم نظر می‌دهند. در نهایت هم زحمت گروه در جشنواره فجر نادیده گرفته شد.  

وی در توضیح تلاش‌های انجام شده برای باورپذیری «مجنون» تاکید کرد: تلاش کردم که تا حدممکن انفجارها نزدیک صحنه و بازیگران باشد تا برای مخاطب باورپذیر شود و حس کند آن اتفاق واقعا در حال افتادن است. می‌توانستم انفجار را در فاصله ۱۰ متری انجام دهیم که قطعا به لحاظ بصری نتیجه تاثیرگذار به همراه نداشت. به عنوان مثال آن انفجاری که جلوی آقای حسام منظور هست را تصور کنید. آن شب بارانی و انفجار یک متری کنار ایشان رخ می‌دهد و این باورپذیر است.  

طراح و مجری جلوه‌های ویژه میدانی با اشاره به سختی‌های تولید افزود: شب‌های بارانی سختی داشتیم که دست زدن به مواد منفجره و کارکردن با سیم کشی برق بسیار خطرناک بود و باید دائم این تجهیزات را خشک می‌کردیم و همه آن فیلم چالش بود. سکانس سد و آب گرفتن بسیار سخت بود؛ سکانس باران دادن برای شبی که خبر شهادت شهید همت را به شهید زین‌الدین می‌دهند هم از سکانس‌های سخت بود چراکه باد می‌آمد و بسیار ما را اذیت کرد و کلا کار جنگی اذیت کننده است.  

کرمیان در باب شناخت خود از شهید مهدی زین‌الدین گفت: این شخصیت را بسیار دوست دارم و خوشحالم که در فیلمی با موضوع ایشان کار کرده‌ام. آرامش و متانت دو مولفه مهم شخصیت ایشان بوده است که برایم دلپذیر هستند. همچنین رفتار و مدیریت‌شان برجسته بود. سالانه چندین کار جنگی به من پیشنهاد می‌شود اما من کاری که دلم با آن است را انجام می‌دهم و از ابتدا دلم با این فیلم بود.  

وی در پاسخ به این سوال که لزوم ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی را چه می‌داند گفت: من «موقعیت مهدی» را کار کردم وقتی اکران شد آن را با دخترم که آن زمان ۱۷ساله بود در سینما دیدم. او سرش را روی شانه من گذاشته بود و اشک می‌ریخت و سه بار با من این فیلم را دید. می‌خواهم بگویم که مهم است که این آثار ساخته شود اما کیفیت آن بسیار مهمتر از صرف ساخته شدن است. باید به نسل جدید گفت «این آدم‌ها برای این مملکت خون داده‌اند که ما امروز اینجا هستیم و این مهم است که شهید زین‌الدین‌ها و شهید باکری‌ها و… شناخته شوند.» 

کریمیان تاکید کرد: تمام حرف من این است که باید همه چیز اصولی و ساده باشد؛ سکانس خواستگاری شهید باکری در فیلم «موقعیت مهدی» را ببینید. یک سکانس ساده و تاثیرگذار از آب درآمد. اساسا این دست آثار هرچه ساده‌تر باشد و از دل برآید بر دل هم می‌نشیند.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir