به گزارش میراث آریا حدیث فیضی در پنل تخصصی «هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در گردشگری سلامت» با اشاره به نگاه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی اظهار کرد: از دید آن‌ها جذب بیماران خارجی علاوه بر درآمدزایی، پرستیژ بین‌المللی نیز به همراه دارد و در مقابل بیماران نیز انتظار دارند به درمانی با کیفیت بالا، زمان انتظار کوتاه و هزینه مناسب دسترسی داشته باشند.

وی افزود: علاقه‌مندی به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در حوزه سلامت روز به روز در حال افزایش است و نمونه‌هایی از آن را می‌توان در کشورهای مختلف مشاهده کرد.

فیضی با اشاره به تجربه کشور برزیل در این زمینه گفت: در این کشور برای پاسخ به نیازهای اورژانسی، یک چت‌بات طراحی شده که بیماران را بر اساس اولویت درمانی نوبت‌دهی می‌کند و همچنین تشخیص بیماری‌های قلبی با تکیه بر تکنولوژی با موفقیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیماران بین‌المللی اغلب نگران محدودیت‌های درمانی در کشور خود هستند اظهار کرد: باید بتوانیم از طریق پلتفرم‌های دیجیتال این بیماران را راهنمایی کنیم تا با بارگذاری اطلاعات درمانی خود پیشنهادهای مختلف از کشورهای گوناگون را دریافت کنند و در نهایت خود تصمیم بگیرند که به کدام کشور برای درمان سفر کنند.

این کارشناس حوزه سلامت ادامه داد: زمانی که بیمار وارد کشور مقصد شد، فرآیند درمان انجام می‌شود و سپس او به کشور خود بازمی‌گردد اما با استفاده از فناوری‌هایی مانند بلاکچین و دیجیتال تویین می‌توان نگرانی‌های بیماران را درباره پیگیری‌های بعدی برطرف کرد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir