به گزارش میراث آریا، علیرضا بایرامزاده گفت: برای تقویت گردشگری در نیمه دوم سال، باید با برنامهریزی ویژه و تعریف رویدادهای متنوع، نقاط ضعف را در حوزه گردشگری آذربایجانشرقی برطرف کرد. بازاریابی و تبلیغات مؤثر میتواند راهکاری کلیدی برای حفظ بازارهای گردشگری باشد و تولید محتوا در هفت زبان برای کشورهای هدف از اقدامات اولیه در این مسیر بوده است.
معاون گردشگری آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر اهمیت بازاریابی و تبلیغات، اظهار کرد: بازاریابی و حفظ بازارهای گردشگری باید مطابق با استانداردهای روز دنیا پیش برود. در این راستا، تولید محتوای تبلیغاتی در هفت زبان و برای کشورهای هدف آغاز شده است که با همکاری کانون تشکلهای گردشگری انجام شده است.
او با اشاره به برگزاری ۸۰ جشنواره و رویداد گردشگری در استان، از تنوع این برنامهها در حوزههای مختلف خبر داد و افزود: ۴۶ رویداد از این جشنوارهها در سامانه رویدادهای ملی به ثبت رسیده است که ایجاد فضایی برای جذب مخاطبان مرتبط با هر رویداد گردشگری همچنان بهعنوان یک نیاز اساسی در راستای بازدهی این رویدادها و جذب مؤثر گردشگران احساس میشود.
بایرامزاده گفت: ۶ ماهه نخست سال معمولاً مشکلی در جذب گردشگر نداریم و آمار ورودی هر ساله افزایش مییابد. اما در نیمه دوم سال، بهویژه در ماههای آذر و دی، با کاهش ورود گردشگران مواجه هستیم. جشنوارهها و رویدادهای متنوع میتوانند این فاصله را جبران کنند و که این موضوع، نیازمند افزایش همکاری دستگاههای مختلف برای تعریف رویدادهای جدید است.
معاون گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حضور و برگزاری نمایشگاهها در حوزه گردشگری افزود: حضور در نمایشگاهها و برگزاری آنها نقشی کلیدی در معرفی ظرفیتهای استان دارد که در این راستا لازم است از این فرصتها برای جذب مخاطبان جدید و تقویت گردشگری منطقهای و بینالمللی استفاده کرد.
انتهای پیام/
source