بسیاری از مواقع، کسبوکارها و برندها بدون شناخت جامع هدف خود و نیازهای آنها محتوا تولید میکنند. از یک فیلتر برای بررسی لیست کانالهایی که به شما در رسیدن به هدف بهتر کمک میکنند، استفاده کنید. در بسیاری موارد یک واحد ثبت را به تنهایی نمیتوان مورد بررسی و طبقهبندی قرار داد؛ زیرا بسته به اینکه این واحد ثبت در چه زمینه و متنی قرار گرفته باشد معناهای متفاوتی یافته و در طبقهبندیهای مختلفی قرار خواهد گرفت از این رو لازم است تا واحد دیگری به عنوان واحد متن یا زمینه انتخاب شود. شما می توانید محتوای موردنظرتان را با فرمت هایی نظیر متن، صوت، ویدیو و تصاویر تولید کنید اما در این بخش منظور از تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. بسیاری از شرکتهای نوپا در صنعت رسانه مثل YouTube و فیسبوک افزایش تقاضای UGC را پیشبینی کردهاند در حالی که شرکتهای جا افتاده رسانهای برای بهرهبرداری از این نوع فرصتها زمان بیشتری انتظار کشیدهاند. بهرهبرداری از تولید محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی قدرتمند میتواند در رشد و موفقیت کسبوکار به شما کمک کند. شما در این مرحله لازم است تا عکس های و یا ویدئوهای با کیفیت و هنری از محصولات خود داشته باشید، محتوایی که مخاطب با دیدن آن ها احساس نیاز کند و ترغیب شود که پیج فروشگاه شما را دنبال کند.
اگر شروع به نوشتن مقالاتی در مورد اهمیت اکسسوری بر استایل شخصی و یا اکسسوری های محبوب دنیا کنید، با این کار بر اطلاعات مخاطب افزوده اید و او را ترغیب می کنید تا در مورد محصولات شما فکر کند. بعد از آن، پیش نویس اولیه برای قرار گرفتن در سایت را آماده کنید. من براساس تجربه شخصی خودم و بسیاری از اساتید و کارشناسان این حوزه نکاتی را برای شما آماده کردهام. این باکسها بیشتر برای لینکسازی داخلی است. تولید محتوا که می تواند با فرمت های مختلفی انجام شود، اصلی ترین بخش از فرایند سئوی داخلی است. همه باید در مرحله تحقیق و تحلیل انجام شوند تا ساختار کلی آن را تعیین کنید. چرا این کار را انجام میدهید؟ در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که اولین قدم در تولید محتوا چیست؟ می دانم که کاری بسیار سخت و زمان بر است اما تاثیر بسیار شگفت انگیزی در رشد و موفقیت شما دارد. برای مثال، صفحه اصلی سایت به عنوان درگاه ورودی سایت به مردم کمک می کند که شما و حوزه کاری شما را بشناسند. یکی از مهمترین و اصلی ترین پارامترهایی که گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت ها به آن توجه دارد، کیفیت محتوا است.
پیش تر به طور کامل به نحوه نوشتن عنوان مناسب برای مقالات پرداخته شده است و نکات بسیار مهمی که لازم است هنگام نوشتن مقالات به آن توجه کنید را به تفصیل مورد بررسی قرار داده شده است. در مرحله ضبط، باید به نکاتی مانند زاویهبرداری، نورپردازی، و صداگذاری توجه کنید. هر فردی که بخواهد وارد کسب و کار آنلاین شود حتما این سوال برایش به وجود آمده است که تولید محتوا چیست و چه تاثیری در روند موفقیت حرفهاش دارد. صفت و قیدها نیز از این ماجرا مستثنی نیستند. حتی اگر اینستاگرام هم به شما اجازه دهد، مخاطب از دست شما فرار میکند! ساده نویسی هنر است و سعی کنید شما هم هنرمند باشید؛ طبق گفته انیشتین هر کسی که نتواند مطلبی را ساده توضیح دهد، هنوز خود متوجه موضوع نشده است پس سعی کنید قدرت خود را در تولید محتوا با ساده نویسی به رخ خواننده بکشید. در مرحله بعد داشتن لحن و بیان جذاب میتواند کمک بسیاری به تولید یک فایل صوتی با کیفیت بکند چرا که مخاطبین میخواهند ساعاتی طولانی به صدای شما گوش دهند، پس نباید لحن کلام و ارتباط شما به گونهای نامناسب به مخاطب ارائه شود. اگر شما بهترین محتوا را تولید کنید اما کسی از آن خبردار نشود و آن را نبیند، تولید کردن با نکردن فرقی نکرده ندارد چون کسی محتوای شما را ندیده است؛ در نتیجه تمام زحماتی که کشیده اید از بین می رود.
در سال ۱۹۰۰ میشلن(به انگلیسی: Michelin) شرکت لاستیک سازی دفترچه ای ۴۰۰ صفحه ای با جلد قرمز رنگ را در اختیار مشتریان خود قرار داد که به راهنمایی رانندگان برای برطرف کردن اشکالات احتمالی اتومبیل های خود بپردازند. اضافه کردن دیدگاه و نگرش خودتان به آن مطلب بسیار بسیار ارزشمند است. تصور کنید که شما در صنعت مد و پوشاک مشغول به فعالیت هستید و به تازگی تصمیم دارید تا اکسسوری نیز به مجموعه خود اضافه کنید. سئو به محتوای شما کمک میکند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را جذب محتوای کسبوکارتان بکنید و میزان آگاهی از برندتان را بالا ببرید. برای شروع نویسندگی هیچ گونه چارچوب و وسواسی نداشته باشید و حتما با خودتان عهد ببندید که اول بنویسم و بعد شروع کنم به ویرایش و اصلاح متن. چطور رزومه بنویسم؟ چطور کارشناس تولید محتوا شوم؟ اما محتوا واقعا چطور به این موضوع کمک میکند؟ این نوشته، که به معرفی خود وی میپردازد، نمونهای برجسته از کپیرایتینگ حرفهای با جملات کوتاه و استفاده خلاقانه از تصاویر، گیفها و سایر عناصر بصری است که به خوبی با متن هماهنگ شدهاند. تا زمانی که این موارد به پرسونای شما خدمت کند، شما در وضعیت خوبی قرار خواهید داشت.