به گزارش خبرنگار مهر، آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی از مشهورترین نویسندگان دنیا است که بر اساس آثارش فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و مطرحی ساخته و پخش شده است. «پوآرو» و «خانم مارپل» از شخصیت‌های داستانی آگاتا کریستی هستند که به حل معماهای جنایی می‌پردازند.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر رادیویی در راستای معرفی ادبیات جهان به مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر و نمایش‌های رادیویی، بر اساس داستان‌های «خانم مارپل» کریستی مجموعه‌هایی را کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌اند.

یکی از این آثار نمایش رادیویی «جسدی در کتابخانه» است که در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

در این نمایش رادیویی اقتباس و تنظیم برای رادیو توسط مهسا پیروزفر انجام شده است.

بازیگران دومین قسمت نمایش رادیویی «جسدی در کتابخانه» به ترتیب اجرا عبارتند از امیر منوچهری، بهرام سروری‌نژاد، حمید یزدانی، سیما خوش‌چشم، احمد هاشمی، معصومه عزیزمحمدی، رؤیا فلاحی، علی میلانی، شیما جان‌قربان.

گوینده وحید منوچهری، افکتور محمدرضا قبادی‌فر، صدابردار محمدرضا محتشمی و تهیه‌کننده فرشاد آذرنیا دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

با پیداشدن جسد زنی ناشناس در کتابخانه ویلای آرتور و دالی بانتری، خانم مارپل که از دوستان خانم بانتری است برای همراهی و حل این پرونده به گاسینگتون هال می‌آید. توجه خانم مارپل با دیدن جسد به لباس ساتن کم‌قیمت، ناخن‌های لاک‌زده و جویده شده زن بلوند جلب می‌شود. وی معتقد است که چنین زنی فقط می‌تواند در مهمانی‌های پر سر و صدایی که بازل بلیک مدتی است در سنت‌مری‌می برگزار می‌کند شرکت کرده باشد.

آرتور بانتری که از پیداشدن جسد زن ناشناس در کتابخانه‌اش ناراحت و عصبی است به سرهنگ ملچت رئیس پلیس منطقه می‌گوید که شب قبل برای حضور در جلسه حزب بیرون رفته بوده و به دلیل بارندگی و خرابی ماشین با تأثیر به منزل رسیده است. خانم مارپل که قصد دارد در تحقیقات سرهنگ ملچت و بازرس اسلاک دخالت نکند، می‌پندارد این اتفاق مانند شوخی با صاحبخانه است.

سرهنگ ملچت در ملاقات با بازل بلیک او را شخصی بی‌قید و بند می‌یابد که در شب قتل در یک مهمانی حضور داشته است. پلیس برای یافتن هویت مقتول در میان لیست گمشده‌ها جستجو می‌کند. در این جستجو توجه پلیس به ۲ دختر با نام‌های پاملا ریوز ۱۶ ساله و روبی کین ۱۸ ساله جلب می‌شود. جسد پیداشده با مشخصات روبی کین که از کارکنان مفقودشده هتل مجستیک است مطابقت دارد. بازرس اسلاک برای ادامه تحقیقات به هتل مجستیک می‌رود و ….

با هم دومین قسمت نمایش رادیویی «جسدی در کتابخانه» را با مدت‌زمان ۲۹ دقیقه و ۱۹ ثانیه بشنویم.

source

توسط irmusic4.ir