به‌گزارش میراث‌آریا، چهارمین جشنواره ملی شکرستان (برداشت نیشکر) که از ۱۵ تا ۱۷ آبان‌ماه سال جاری در کشت و صنعت دعبل خزاعی با همکاری شرکت خمیرمایه و الکل رازی برگزار خواهد شد، به دنبال ایجاد توسعه پایدار و توانمندسازی جوامع محلی است.

اهداف جشنواره ملی شکرستان شامل آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، تقویت جوامع محلی از طریق مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش مشارکت مردمی و ایجاد فضای فرهنگی و هنری است که منجر به شور و نشاط اجتماعی خواهد شد.

این رویداد سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی دارد. در بخش نمایشگاهی، بیش از ۴۰ غرفه در حوزه‌های صنایع‌دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی برپا خواهد شد. بخش‌های رقابتی شامل جشنواره‌های شهد رسانه، قابِ سبز، بوم سبز و شکرستان ادبی است که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود. آثار ارسال‌شده توسط هیئت داوران ارزیابی و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

در بخش‌های جنبی جشنواره، برنامه‌های متنوعی از جمله تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، بازدید تفریحی از مزارع نیشکر و بخش‌های صنعتی، گشت دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی، خطاطی و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

صبح امروز ۳۰ مهرماه پس از رونمایی از پوستر جشنواره که طی مراسمی در در کشت و صنعت دعبل خزاعی انجام شد، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به همراه جمعی از مدیران، از روند آماده‌سازی بخش نمایشگاهی جشنواره بازدید کرد و ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده، خواستار فراهم شدن همه مقدمات برای میزبانی مطلوب از مردم در چهارمین جشنواره ملی شکرستان شد.

پوستر چهارمین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد

پوستر چهارمین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir