به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از عتبه علویه، دارالقرآن الکریم وابسته به اداره کل امور دینی حرم مطهر امام علی (ع) در چارچوب فعالیت‌های خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، سلسله سمینارهای قرآنی را در تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات اجتماعی با حضور نخبگان برگزار کرد.

در این همایش قرآنی گروهی از اساتید، طلاب حوزه علمیه، اساتید و نخبگان جامعه و همچنین قرآن‌دوستان حضور دارند تا مسیری برای افزایش آگاهی فرهنگی قرآنی و راهگشایی برای پژوهشگران باشد.

محمد فخرالدین، رئیس هیئت حرم مطهر علوی، ضمن اعلام خبر برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی سمینار قرآنی در دانشکده معارف، گفت: نشست هم‌اندیشی دیگر در مسجد سید حبیب الخطیب در منطقه نعمانیه برگزار می‌شود که در آن به بحث تأثیر رفتار پیامبر (ص) و آموزه‌های قرآنی پرداخته می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این سمینارها برای افزایش آگاهی فرهنگی قرآنی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از این طریق راه برای پژوهشگران حوزه قرآنی باز می‌شود تا با ارائه اطلاعاتی که دارند، فرهنگ قرآنی را گسترش داده و جامعه را به حضور در این سمینارها و تبادل اطلاعات تشویق کنند.

مازن الحسنی، رئیس دانشگاه واسط کشور عراق، نیز از تلاش‌های آستان مقدس امام علی (ع) در پیشبرد فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی برگزار شده در گروه علوم قرآنی این دانشگاه تقدیر کرده و گفت: بیت القرآن حرم مطهر امام علی(ع) کمک‌های زیادی به ترویج علوم قرآنی در دانشگاه کرده است.

او همچنین از کسب رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر از سوی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این گونه سمینارها طرح‌های مهمی در ترغیب مؤمنان به پیروی از سبک زندگی و سیره پیامبر (ص) و خاندان پاکش و پایبندی به آن است.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir