به گزارش میراث‌آریا، فرامرز صابرمقدم افزود: این دوره آموزشی با هدف آشنایی علاقه‌مندان به خصوص نسل حاضر با ساختار و قطعات دوچرخه، نحوه نگهداری این وسیله و چگونگی استفاده از آن در حرکت‌های تک نفره و تورهای دوچرخه سواری  برگزار شد. 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام ادامه داد: در این دوره یک روزه که به عنوان یکی از برنامه‌های هفته گردشگری به پیشنهاد اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام و همکاری هیئت دوچرخه سواری شهرستان در محل مجتمع گردشگری دلژین برگزار شد، پیشکسوتان هیئت دوچرخه سواری تربت جام و رئیس هیئت دوچرخه سواری فریمان تجربیات چندین ساله در گردشگری با دوچرخه و دانش خود را به صورت شفاهی و عملی در اختیار حاضران قرار دادند.  
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام تصریح کرد: با توجه به استقبال از این برنامه، براساس هماهنگی های صورت گرفته، دوره تکمیلی نیز برگزار خواهد شد.
او یادآور شد: گردشگری با دوچرخه یا «سایکل توریسم، یکی از انواع گردشگری پاک و سالم برای سفر شامل مسافرت‌های تفریحی، ماجراجویانه و … است که در دنیا طرفداران بسیاری دارد و هدف اصلی لذت بردن از مسیر و مقصد است. 
صابرمقدم افزود: با توجه به حدود ۴۸ میلیون دوچرخه سوار در جهان، سایکل توریسم چند سالی است که در ایران رواج پیدا کرده و باعث شده، علاقه‌مندان به دنبال جذابیت‌های گردشگری از جمله مسیرهای روستایی کم نظیر، طبیعت و راه های مالرو، تماشای زیبایی‌ها و جذابیت‌های یک منطقه توریستی و آشنایی با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم محلی به این شیوه گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501842

دبیر
مهدی نورعلی

source

توسط irmusic4.ir