مرضیه برومند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان کردستان شهر مریوان مردمانی خوب، طبیعتی بکر و دارای آب و هوای خوبی است.

وی افزود: مریوان ارتباط خوبی با تئاتر در این سال‌ها گرفته و این هنر و آئین زیبا در بین مردم این شهر جا انداخته شده است.

داور بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: به واسطه این جشنواره چند مکان خوب هم در این سال‌ها برای گردهمایی مردم و اجرای تئاتر خیابانی در مریوان درست شده است.

برومند تصریح کرد: تئاتر خیابانی در همه شهرهای کشور می‌تواند مؤثر باشد چون تئاتر خیابانی عجین با زندگی مردم است و مردم رد می‌شوند و حس مشارکت در یک تجربه جمعی آنها را به تماشا وا می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: حس همدلی و با هم بودن و دیدن در کنار هم، شادی و خنده و هیجان در کنار گریه با هم همبستگی مردم در تئاتر خیابانی حس می‌شود.

داور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: در حقیقت هنر تئاتر خیابانی یک نیاز است که کمبود آن در همه جای کشور حس می‌شود و امیدواریم این تجربه برای همه شهرها و استان‌ها اتفاق بیفتد.

تئاتر خیابانی روحیه همدلی و همبستگی بین مردم را ارتقا می‌دهد

برومند تصریح کرد: اگر تئاتر خیابانی جا باز کند به روحیه همدلی و همبستگی و امید بخشی به مردم کمک می‌کند.
وی افزود: من در تئاتر خیابانی مریوان هیجان زیادی را حس کردم و اینکه مردم هم حمایتگر بودند و تماشاگران حرفه‌ای تئاتر هستند قابل تقدیر است.

بازیگر سینما ادامه داد: همه مردم و خصوصاً هنرمندان به واسطه روحیه لطیف و احساساتی که دارند ضد جنگ هستند و شروع جنگ در هیچ جای دنیا را نمی‌پذیرند چون در جنگ بچه‌ها بیشتر آسیب می‌بینند.

برومند گفت: در سال‌های اخیر تجربه‌ی جنگ فلسطین تأثیر بدی بر روحیه همه گذاشته و متأسفانه کودکان را خشونت طلب می‌کند و کینه را در دل و روح آنها می‌کارد.

وی افزود: توقع ما از جامعه جهانی ممانعت از این ظلم است اما همیشه شعار می‌دهند که هیچ تأثیری در از بین بردن این جنایت و نسل کشی ندارد.

source

توسط irmusic4.ir