به گزارش میراث آریا، ابوالقاسم ابراهیمی گفت: هدف از برگزاری جشنواره گردو  توسعه گردشگری و اشتغال زایی و جذب گردشگر است.

فرماندار جغتای توسعه صنعت گردشگری و مشارکت خانواده‌ها در بحث گردشگری  از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و ادامه داد: با توجه به قرار گیری این روستا در دامنه کوهستان و آب و هوای مناسب علاوه بر وجود باغات  گردوی فراوان، محصول گردوی بسیار با کیفیتی تولید می‌شود. 

در ادامه یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از اهداف اصلی این معاونت ثبت رویدادهای گردشگری در سطوح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی است که جشنواره گردوی زرقان در صورت تکرار در سال‌های آینده می‌تواند در تقویم رویداد های گردشگری کشور ثبت شود.

او تصریح کرد: این جریان می‌تواند به معرفی مطلوب روستای زرقان کمک کند و باعث حضور گردشگران به این روستا  و توسعه گردشگری و اقتصادی روستا کمک کند.

همچنین علی اکبر احمدزاده رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر جشنواره‌های متعدد بومی، محلی در شهرستان‌های استان خراسان رضوی با مشارکت شورای اسلامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها  و مردم برگزار شده و با برگزاری این نوع جشنواره‌ها با توجه به ظرفیت و جاذبه‌های متنوعی که در بیشتر روستاهای خراسان رضوی وجود دارد می‌توان در راستای توسعه و جذب گردشگر در روستاها و در نهایت اشتغال پایدار در روستاها اقدام کرد.

او تصریح کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها راهی است برای احیای هویت ایرانی اسلامی، تقویت وحدت، ایجاد روحیه شاد برای مردم و همچنین  تشکر از خالق یکتاست.  

همچنین مهدی اکبری‌راد مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جغتای گفت: این شهرستان با توجه به داشتن جاذبه‌های متعدد گردشگری از جمله بقاع متبرکه، طبیعت زیبا، آثار تاریخی متعدد و همچنین محصولات کشاورزی و باغی متفاوت که می‌توان با برگزاری این جشنواره‌ها ظرفیت‌های شهرستان را معرفی و با ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری  از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث رونق و توسعه گردشگری شد.

او افزود: جشنواره گردشگری گردوی روستای زرقان با مشارکت شورای اسلامی و دهیاری زرقان، اداره جهادکشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جغتای تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار در  روستای زرقان با حضور و مشارکت باغداران تولید گردو، هنرمندان صنایع‌دستی، مشاغل خانگی، با اجرای موسیقی بومی و محلی و برنامه‌های متنوع دیگر  برگزار شد که با استقبال بسیار خوب گردشگران از شهرهای مشهد مقدس، نیشابور، سبزوار، اسفراین و….  همراه بود.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir