کارگردان فیلم «آن دو» مطرح کرد:

کارگردان فیلم «آن دو» مهم‌ترین هدف خود از ساخت این اثر را معرفی قهرمان‌های کم سن و سال دوران دفاع مقدس دانست.

سینما باید الگو‌های واقعی برای نسل امروزی بسازد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در دومین روز از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، دانش آموزان نوجوان و اهالی رسانه در سینما ساحل شهر اصفهان به تماشای فیلم «آن دو» نشستند.

این فیلم در ۲ ساعت، زندگی دو برادر شهید از شهرستان لردگان را به تصویر کشیده است.

مرتضی رحیمی کارگردان فیلم آن دو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره علت انتخاب برادران خالدی برای ساخت یک اثر سینمایی گفت: شهید ظفر خالدی کم سن‌ترین شهید دوران دفاع مقدس است؛ او سال ۶۱ برای یافتن برادر بزرگ ترش به جبهه می‌رود و در نهایت هر دو برادر در یک عملیات به شهادت می‌رسند. به نظرم روایت چنین شجاعت‌هایی از نوجوانان، بهترین شیوه الگوسازی برای نسل امروزیست.

وی درباره روند تحقیق برای ساخت فیلم آن دو بیان کرد: من اصالتا بختیاری هستم و با این دو برادر شهید آشنایی داشتم؛ همیشه می‌خواستم یک‌کاری برای معرفی شهیدان خالدی انجام دهم که در نهایت آن دو ساخته شد. از طرفی سکانس‌ها به گونه‌ای چیدمان شد که پختگی ظفر از زمان تصمیم تا اعزام به جبهه مشخص و همچنین سختی‌های خانواده‌های رزمندگان هم روایت شود.

این کارگردان که با ساخت آن دو، دومین اثر دفاع مقدسی را در کارنامه اش ثبت کرده، در خصوص ضرورت الگوسازی صحیح برای نوجوانان گفت: بیشتر آثار امروزی برای کودکان و نوجوانان، صرفا سرگرم کننده هستند. اما تماشای فیلمی که قهرمانش حاصل خیال پردازی نویسنده نبوده، او واقعا زندگی کرده، سنگ قبر دارد و اعضای خانواده اش همچنان در همان شهرستان لردگان زندگی می‌کنند، خیلی بهتر از هر اثر دیگری می‌تواند الگو‌ساز باشد.

 سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان تا ۱۹ مهر به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

source

توسط irmusic4.ir