به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار انتزاعی هنرمندان تجسمی معاصر با عنوان «توهمات انتزاعی» روز جمعه ۲۰ مهر ساعت ۱۶ در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه با هدف یادآوری ارزش هنر انتزاعی و تمرکز بر شاخه‌ای از این هنر با عنوان توهم‌گرایی انتزاعی که بیشتر با اشکال هندسی و فرم همراه است، گردآوری شده است.

ایران درودی، فریده لاشایی، بهجت صدر، مسعود عربشاهی، مهدی سحابی، منیر زنده، رضا حسینی، عباس خنجر، همایون سلیمی، پانته‌آ سیروس، هیرو شیخ‌الاسلامی، عبدالحمید پازوکی و مصطفی دشتی، تعدادی از هنرمندانی هستند که آثارشان در این مجموعه به نمایش درمی‌آید.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «شعر نوی بصری، گویی نام دیگری برای هنر انتزاعی است و این بار به جای کلمه، خط و رنگ ابزار سراییدن می‌شوند. هنری که مخلوقی رها از قیود را در افقی بی‌کران از تخیل، خلاق، نمادین و چند لایه و حاصل از دگردیسی هنر در طول تاریخ به بار می‌نشاند. شاخه‌های گوناگونی برای هنر انتزاعی وجود دارد و آن شاخه که متشکل از شیوه اکسپرسیونیسم و انتزاع است و با عناصر و سایه روشن‌ها به فضای وهم و خیال دنیای سه بعدی بر سطحی دو بعدی می‌رسد و توهم انتزاعی را در دیدگان زنده می‌کند، به صورت جنبشی با عنوان «توهم‌گرایی انتزاعی» می‌شناسند اما این آثار سایر شاخه‌های انتزاعی را دربر می‌گیرد و صرفاً تشابه اسمی با این سبک دارد.»

علاقه‌مندان می‌توانند از آثار نمایشگاه «توهمات انتزاعی»، هر روز از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ مهر، ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن بازدید کنند.

source

توسط irmusic4.ir