به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن این پیام به شرح زیر است:

سینمای کودک و نوجوان، جلوه‌ای از درخشش اندیشه چند نسل ستارگان فرهنگ و هنر در سپهر سینمای ایران است. نام‌های پرآوازه و بلندی که یا با سینمای کودک و نوجوان آغاز کردند، یا به آن تأسی جستند. سینمای کودک و نوجوان سینمای عشق، تعلیم و پرورش است. جایی که پرده جادویی سینما، سفر خیال‌انگیز فرزندان این سرزمین را به سوی قله‌های پیشرفت و موفقیت سوق می‌دهد و آرزوهای کودکانه را با آرمان‌خواهی آنان به پرواز درمی‌آورد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پل اتصال کودک درونِ فیلم‌سازان بزرگ‌سال با آرمان‌شهر آرزوهای بچه‌هاست؛ جایی که دو جهان زیست متفاوت را در شهر قصه‌ها به یکدیگر پیوند می‌دهد. قصه خیالی همه کودکان و نوجوانان دنیا در این سینما سرشار از رنگ‌هاست، اما قصه کودکان غزه و لبنان در این سینما، قصه‌ای سرخ و تراژیک است. در فاصله دو جشنواره سال گذشته تا امسال، بچه‌های همه دنیا با صدای لالایی مادرانه در سرزمین رویاهایشان آرامش دارند، اما کودکان غزه با غرش دهشتناک بمب‌ها، به جای پرواز در سرزمین خیال‌ها، از میان خرابه‌های سرزمین مادری خود به آسمان پر می‌کشند. بچه‌های فلسطین و لبنان به جای تماشای فیلم و لذت سینما، تصویر کلوزآپ غم‌هایشان قاب دوربین‌های خبری دنیاست. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال با بخش ویژه کودکان غزه، به یاد آن‌هاست. امیدوارم به‌زودی اثری از وحشت و ترس و آلام جنایت روی دوش این کودکان معصوم نباشد و جهان برایشان آکنده از زیبایی‌ها باشد. کودکان غزه هم به فردای آرام و زیبا امیدوارند.

سینمای کودک و نوجوان در یک سال گذشته در تولید و اکران، حرکتی رو به رشد را پیشِ روی خود داشته و حضور چند میلیونی خانواده‌ها و مخاطبان برای دیدن فیلم‌های کودک و نوجوانِ اکران‌شده در سینماهای کشور، نوید پویایی این سینما را به شرط تولیدات باکیفیت داده است. جشنواره سی‌وششم فرصتی جدید برای نمایش خلاقیت‌ها و نمایان‌گر نگاه نو به این سینماست. جشنواره‌ای که غایت آن نه بر رقابت محض، که بر تعالی و حمایت از سینمای کودک و نوجوان بنا نهاده شده است.

از هم‌دلی و همراهی اعضای ستاد جشنواره در تهران و اصفهان، هنرمندان و سینماگران شریف، هیئت‌های محترم داوران و همه عزیزانی که پروانه‌های جشنواره با همت بلند آنان در شهر زندگی به پرواز آمدند، صمیمانه قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنم.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir