به‌گزارش میراث‌آریا، نشست گفتمانی گردشگری مقاومت روز پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد، مدیرکل و معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ۱۵ تن از طلاب خواهر و برادر در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه عبدالرحیم خان توسط دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان یزد و موسسه گردشگری مذهبی روشنا برگزار شد.

مهم‌ترین عناوین و سرفصل‌های مطرح‌شده در این نشست کارگاه بررسی الگوها و مسیرهای گردشگری مقاومت در ایران، بررسی ظرفیت الگوی گردشگری مقاومت به نسبت مدل بین‌المللی گردشگری جنگ، ظرفیت سنجی مسیرهای گردشگری مقاومت در یزد، ارائه مدل بوم گردی انقلاب یزد و ضرورت حضور طلاب و روحانیون در عرصه بین‌الملل و گردشگری بود.

در این نشست سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان تبریک و تسلیت شهادت فرمانده محور مقاومت سید حسن نصرالله و سایر مجاهدین این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اظهار امیدواری کرد تا به زودی شاهد از بین رفتن غده سرطانی صهیونیست جنایتکار در منطقه باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر یزد، در حوزه میراث‌فرهنگی، ابنیه تاریخی و آثار متعدد ثبت جهانی، گفت: آنچه باعث ثبت جهانی بافت تاریخی یزد شد، تنها کالبد فیزیکی آن نبود، بلکه فرهنگ، اصالت بافت و زندگی جاری مردمان آن و همچنین همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان، ازجمله موارد مهمی بود که در پرونده ثبت جهانی یزد مطرح بوده است.

او در ادامه عنوان کرد: یک از وظایف مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد که در سیاست‌های کلان نظام هم بر آن تأکید شده، توسعه گردشگری است، اما دغدغه‌های فرهنگی و توجه به اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم مردم استان یزد هم بسیار مهم است.

رستگاری اضافه کرد: مبارزه با ایران هراسی یکی از راه‌های اصلی و اساسی حضور گردشگران در کشور است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر آن تأکید داشته‌اند. با توجه به پیشینه فرهنگی یزد، ما باید یزد را با اصالتش به گردشگران معرفی کنیم و با همکاری و کمک همه فعالان و دغدغه مندان فرهنگی، یک رویکرد جدید در معرفی یزد داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در یزد می‌تواند موضوعی باشد برای مبارزه با ایران هراسی و به همین بهانه می‌توان گردشگران را به یزد جذب کرد و بعدازآن دیگر ویژگی‌های مثبت یزد را منتقل کنیم، لذا لازم است از این ظرفیت یزد برای مقابله با ایران هراسی و جذب گردشگران در جهان استفاده کنیم.

به گفته او گردشگری یزد، فقط گردشگری تاریخی نیست، چیزی که به بافت تاریخی یزد روح می‌دهد رویدادها است، ما باید در بافت تاریخی هم رویدادهای شاد داشته باشیم و هم رویدادهای فاخر فرهنگی – مذهبی.

رستگاری با اشاره به اینکه ما درزمینه‌ گردشگری مقاومت در یزد ظرفیت‌های زیادی داریم، افزود: بیش از ۳۰ نوع گردشگری در یزد وجود دارد که در زمینه‌ی آن‌ها جای کار زیاد است و اگر با یک رویکرد مشترک همه آن‌ها را در کنار هم قرار دهیم و با حفظ اصالت یزد در این مسیر قدم برداریم، دغدغه‌های موجود تبدیل می‌شود به همکاری و هم‌افزایی و درنتیجه حس خوبی به گردشگران یزد منتقل خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: ما باید مناسبت‌های فرهنگی، مذهبی و جشن‌های مذهبی را در معرفی یزد و در کنار سایر داشته‌ها قرار دهیم و درواقع با شناساندن این ظرفیت‌ها به گردشگران، ارزش‌ها، آرمان‌ها و هویت دینی و ملی خود را به جهانیان منتقل کنیم و به بهترین شکل ممکن ایران و یزد را به گردشگران معرفی کنیم و درنتیجه اقتصاد پویاتری را رقم بزنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در یزد برای مبارزه با ایران هراسی

لزوم استفاده از ظرفیت همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در یزد برای مبارزه با ایران هراسی

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir