به‌گزارش میراث‌آریا محمدعلی شاه حسینی روز شنبه 14 مهرماه در نشست کارآفرینان و فعالان گردشگری استان یزد بابیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی و معدنی است، افزود: برتری استان یزد در بسیاری از صنایع ازجمله کاشی و سرامیک موجب شده نیروهای کاری غیربومی زیادی به این استان مهاجرت کنند به‌گونه‌ای که  از ۲۵۰ هزار نیروی کار شاغل در این بخش ۱۰۰ هزار نفر غیربومی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد ادامه داد: به دنبال مهاجرت این افراد به استان یزد تنها در شهرستان اردکان، از ۲۵۰ شهرستان کشور دانش‌آموز غیربومی در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که این موضوع فرهنگ بومی و مذهبی منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

او بابیان اینکه برای حل مسائل فرهنگی و زیست‌محیطی باید از صنایع آلاینده به سمت صنایع پاک و سبز برویم، افزود: بر اساس سند تحولی یزد نوین باید پیامدهای این صنایع آلاینده و پرآب خواه که با زیست‌بوم یزد سازگار نیستند را با جایگزین کردن صنعت سبز گردشگری که ظرفیت‌های زیادی را در این استان دارد رفع کنیم.

شاه‌حسینی به میزبانی یزد از اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگو همکاری‌های آسیا در آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت اساتید و دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه‌های یزد در این اجلاس استفاده کرد و دبیرخانه علمی این اجلاس را به دانشگاه‌ها واگذار کرد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir