به‌گزارش میراث‌آریا، امین کوگانی گفت: کارگاه آموزشی رایگان زیورآلات سنتی با حضور ۱۵ نفر کار آموز در شهر کرمانشاه برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: این دوره آموزشی در شهر کرمانشاه کاملا رایگان و با هدف ایجاد صنعتگران جدید در این حوزه برگزار شد.
او با اعلام اینکه این دوره به مدت ۸۰ ساعت برگزار شده است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های رایگان صنایع‌دستی برای برخورداری قشر ضعیف جامعه و ایجاد اشتغال در این قشر است.

کوگانی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای هنرمندان و صنعتگران استان به عنوان یک برنامه مدون و مستمر در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان قرار دارد.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از مراکز مهم صنایع‌دستی کشور است گفت: در استان کرمانشاه ۷۵ رشته صنایع‌دستی فعال همچون گلیم‌بافی، گیوه‌بافی، سفالگری، چاقوسازی و… وجود دارد و چهار شهر و روستای ملی صنایع‌دستی داریم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: شهر هرسین به عنوان شهر گلیم و شهر نودشه در پاوه به عنوان شهر ملی گیوه بافی، دالاهو به عنوان شهر ملی ساخت تنبور و روستای فش کنگاور به عنوان روستای ملی ساخت سازهای سنتی به ثبت ملی رسیده‌اند.

کوگانی در پایان اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه بیش از ۱۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی فعال در حوزه های مختلف دارد.

در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در ۷۵ رشته فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir