به گزارش میراث آریا، ۸ مهر ۱۴۰۳ در نشست مشترک محسن تویسرکانی شهردار کرمان، محمدحسین تجلی معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان شهردار و بخش خصوصی، پیرامون راهکارهای فعال شدن دبیرخانه گردشگری نجوم و معرفی کرمان به عنوان قطب گردشگری نجوم بحث و تبادل نظر شد.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان در این نشست گفت: گردشگری نجوم جذابیت زیادی داشته و برای کرمان ضرورت دارد تا با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی حرکت به سوی معرفی کرمان به عنوان قطب گردشگری نجوم با قوت و تا حصول نتیجه ادامه پیدا کند.

تویسرکانی افزود: در کنار بعد علمی نجوم می‌توان با کمک وجه گردشگری آن، باید از نقطه‌ای کار را شروع کرده تا به ایده‌آل مد نظر برای کرمان در گردشگری نجوم برسیم، باید در کنار نگاه جامع‌گرا در این مورد با توجه به جزئیات هرچه سریع‌تر گردشگری نجوم و زیرساخت مورد نیاز آن در کرمان عملیاتی شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه گردشگری نجوم در شهرداری کرمان با هدف فراهم شدن بستر این مهم و ترویج  اینکه کرمان شهر ستاره‌ها ست انجام شده و در کنار گردشگری توسعه علم نجوم در جامعه از دیگر اهداف فعال شدن این دبیرخانه است.

ثبت پارک آسمان تاریک در کرمان گامی در راستای توسعه گردشگری نجوم است

محمد حسین تجلی معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در حاشیه این نشست گفت: برای معرفی کرمان تحت عنوان قطب گردشگری نجوم، ثبت مکانی در کرمان به عنوان پارک آسمان تاریک می‌تواند گامی مهم و عملی باشد تا با فعالیت مجامع خصوصی و تامین زیرساخت‌های این نوع گردشگری در کنار بخش دولتی بتوان آینده‌ای روشن در گردشگری نجوم کرمان را انتظار داشت.

تجلی افزود: با حضور گردشگران نجوم در کنار داشتن برنامه جامع برای بازدید جاذبه‌های گردشگری در روز، برای شب‌گردی گردشگران نیز برنامه تعریف شده و این کمک کننده افزایش میزان ماندگاری گردشگران در کرمان است و در کنار رصد آسمان پرستاره معرفی آداب و رسوم در کنار تحرک اقتصاد گردشگری و تولید ثروت اتفاق خواهد افتاد.

او در پایان اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار کمک انسانی و سرمایه‌گذاری تسریع و تسهیل کننده تحقق معرفی کرمان و آسمان کرمان به عنوان جاذبه گردشگری است.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir