به گزارش میراث اریا، محسن تویسرکانی ۵ مهر ۱۴۰۳ در نشست بررسی مسایل و مشکلات سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان،که با حضور معاونان و برخی از مدیران شهری در محل این سازمان برگزار شد، بر برگزاری مفید و تاثیرگذار این جلسات تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این‌گونه جلسات، تعریف مسئولیت‌ها و ایجاد سرعت در کارهاست.

شهردار کرمان با بیان اینکه باید نظم‌دهی به کارها را از خود شروع کنیم و در شهر الگوی مردم باشیم، ادامه داد: ما متولی شهر هستیم و بی‌تفاوتی ما نسبت به موضوعات شهری قابل پذیرش نیست.

او با بیان اینکه این سازمان ارتباط مستقیمی با مردم دارد، افزود: نوع برخورد و رفتار تمام افراد مشغول در سیستم تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی می‌تواند عیار شهرداری هر شهر را محک بزند، بنابراین لازم است با تدبیر مناسب برای آموزش‌های حرفه‌ای به رانندگان اتوبوس و تاکسی اقدام کنیم و با طراحی لباس فرم برای ایشان با هدف احترام به شهروندان و گردشگران و زیباسازی فضای شهری، تحول ایجاد کنیم.

تویسرکانی در ادامه بر ساماندهی وضعیت انبارها تأکید کرد و در مورد ورود تاکسی‌برقی به سیستم تاکسی‌رانی نیز، گفت: نیاز است در این طرح جدید ورود پیدا کرده و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم .

شهردار کرمان با بیان اینکه افراد علاقه‌مند برای خرید تاکسی برقی وجود دارند، افزود: شرایط را برای خرید خودروهای برقی ازسوی تاکسی‌داران تسهیل کرده‌ایم.

او غیرفعال‌بودن تعدای از اتوبوس‌ها را مشکل جدی دانست و با بیان اینکه اتوبوس‌های خریداری‌شده باید تحویل و هرساله تعدادی دیگر نیز خریداری شود.

تویسرکانی واگذاری بخشی از ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی را تایید و بیان کرد: البته برای این واگذاری باید برنامه‌ریزی و استراتژی ویژه‌ای داشته باشیم، همچنین نظارت مستمر بر این مساله بسیار اهمیت دارد.

شهردار کرمان درباره تعیین‎‌تکلیف اتوبوس‌های اسقاطی و از رده‌خارج، گفت: این کار نیازمند تشکیل یک کارگروه کارشناسی‎ با حضور شورای معاونان است.

کمبود نقدینگی برای خرید تجهیزات اتوبوس‌رانی

رامین امیرمداح معاون مالی واقتصادی شهردار کرمان در ادامه به تعامل مستمر بین سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان با معاونت مالی و بررسی موضوعات مالی و منابع انسانی این سازمان طی جلسات متعدد اشاره کرد و افزود: در این سازمان میزان و تعداد خدمت‌رسانی به شهروندان زیاد اما امکانات محدود است.

امیرمداح یکی از مشکلات این سازمان را کمبود نقدینگی برای خرید تجهیزات اتوبوس‌رانی برشمرد و تصریح کرد: به‌دنبال خرید قطعات موردنیاز برای اتوبوس‌ها به قیمت مناسب هستیم، اما با توجه به تاکید بر بهینه‌سازی حمل‌ونقل عمومی نیاز است از لحاظ مالی به این سازمان کمک کنیم.

معاون مالی واقتصادی شهردار کرمان یکی از نیازهای اساسی سازمان را خرید لاستیک مناسب اعلام و خاطرنشان کرد: در این خصوص منتظر مجوز هستیم تا علاوه بر سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر، واحد موتوری شهرداری را هم پوشش دهیم.

او با اشاره به ورود تاکسی‌های برقی به سیستم تاکسی‌رانی، گفت: در این خصوص ۲۵ نفر برای خرید تاکسی برقی ثبت‌نام کرده‌اند که نیاز به توجیه و اطمینان‌بخشی بیشتری دارند.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir