به گزارش میراث آریا، مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، بندر خمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، کامرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری، جمعی از مسئولین و فعالان صنعت گردشگری استان روز شنبه ۷ مهر در هتل آتیلار بندرعباس برگزار شد.

محمد محسنی در این مراسم ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالان این حوزه گفت: به همت همه مسئولان خاصه مجمع نمایندگان استان، استاندار و همه عزیزانی که می‌توانستند نقشی ایفا کنند، برای اولین بار توانستیم سرانه گردشگری استان هرمزگان به لحاظ مساحت را بالای هزار درصد افزایش دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی سرانه‌های اقامتی و پذیرایی تصریح کرد: تأسیسات گردشگری استان با ۲۵ درصد افزایش به ۴۲۲ واحد رسیده است. اتاق‌های مراکز اقامتی با افزایش ۲۷ درصدی به ۸ هزار و ۶۰۰ اتاق رسانده است و تخت خواب مراکز اقامتی با افزایش با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۸ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

محسنی اظهار کرد: با توجه به مزیت و ماهیت گردشگری استان هرمزگان، این استان با کمبود فضا و سرانه گردشگری روبرو است که ان‌شاءلله به همت دولت و مسئولان استان بتوانیم کمبودها را مرتفع کنیم.

او با اشاره به شعار سال روز جهانی و هفته گردشگری که به‌عنوان «گردشگری و صلح نام‌گذاری شده است، گفت: قطعاً این نام‌گذاری مبتنی بر یک کار کارشناسی جهانی است که گردشگری در حوزه افزایش و توسعه صلح اندیشی و تثبیت صلح در ملت‌ها نقش ایفا کند.

همه ارگانها باید همراه میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری تلاش کنند

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، بندر خمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری گفت: گردشگری در جهان به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و این را نباید دست‌کم گرفت.

او با اشاره به اینکه گردشگر حاضر است هزینه کند و آرامش داشته باشد، اظهار کرد: باید باور داشته باشیم و عمق باور ما این است که گردشگری را دست‌کم نگریم.

مرادی عنوان کرد: در استان هرمزگان، دریا به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری است اما از این ظرفیت حداقل یک تا دو درصد استفاده‌ شده است.

نماینده مردم بندرعباس، بندر خمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید توقع داشته باشیم که این موضوع تنها وظیفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و باید به‌ تنهایی انجام دهد.

او افزود: همه ارگان‌ها باید در کنار هم باشند، تلاش کنند و باور و اعتقاد داشته باشند تا یک اتفاقی رقم بخورد.

استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای توسعه گردشگری

احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان ضمن تبریک این هفته گفت: شعاری که برای امسال در نظر گرفته‌شده گردشگری و صلح است.

او بیان کرد: صلح و امنیت مأموریت اصلی سازمان ملل است اما متأسفانه این دو مقوله صلح و امنیت در دنیا مغفول مانده است.

کامرانی با اشاره به اینکه گردشگری حوزه‌ای است که ارتباط بین ملت و اقوام، ادیان و همه انسان‌ها را شکل می‌دهد، افزود: یعنی گردشگری فرای مرزها است و هیچ مرزی را نمی‌شناسد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان عنوان کرد: کشور ما در حوزه گردشگری ازنظر اقلیمی جز ۵ کشور دنیا و در حوزه گردشگری جز ۱۰ کشور دنیا ازنظر جاذبه‌های گردشگری است و باید کاری کنیم که کشور و استان ما در حوزه گردشگری به نحو احسن دیده شود.  

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی و سمن‌ها در حوزه گردشگری گفت:  کشورهایی که مردم در حوزه گردشگری پای‌کار آمدند موفق بوده‌اند ما هم باید از ظرفیت مردم و سمن‌ها برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در زمینه مشارکت آموزشی و پژوهشی دانشگاه و مراکز علمی کاربردی و وابسته در برنامه‌ریزی، تدوین و برگزاری دوره‌های مهارتی به‌منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و استفاده دانشگاه از ظرفیت‌های موجود اداره‌کل در راستای کیفی سازی دروس و دوره‌های آموزشی منعقد شده است.

همچنین در این مراسم از کتاب راهبردهای ایجاد منطقه نمونه گردشگری روستایی مهرگان رونمایی شد.

در پایان مراسم از فعالان صنعت گردشگری استان قدردانی شد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir