رونمایی از پوستر جشنواره‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه معنای مردمی بودن یک سازمان چیست، گفت: معنای اینکه یک سازمان مردمی است، این است که آن سازمان برای مردم تولید قدرت می‌کند. از مردم، با مردم و برای مردم است. نگاه ما، نه قومی است و نه سیاسی. این انقلاب با مردم تعریف می‌شود و دفاع مقدس با مردم به پایان رسید.

سردار معروفی با اشاره به اینکه اندیشه‌ورزان، ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان هستند، ادامه داد: اندیشه‌ورزان ترکیب جوانان و پیشکسوتان هستند. گذشته را باید به حال و جوان امروز پیوند دهیم و آینده را ابداع کنیم. نباید در این میان انقطاع به‌وجود بیاید. وی افزود: ما پنج مؤلفه محوری داریم که عبارتند از نمادسازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی با این هدف که «جریان» تولید کنیم که یک مصداق آن اربعین است. پنجمین مؤلفه آن هم جریان‌سازی است.

«محمد گلریز» خواننده در ادامه این مراسم اظهار داشت: ما در معرض شدیدترین تبلیغات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (علیه خودمان) هستیم و باید به‌صورت عملی کار کنیم. جلسه زیاد تشکیل شده، اما عمل کم است. رزمندگان در دوران دفاع مقدس دست به دست هم دادند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند. «فرهاد قائمیان» بازیگر هم گفت: باید خروجی جلسه قبلی را به‌عینه می‌دیدیم؛ اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از مسئولان و حتی ائمه جمعه ما، بازیگران را نمی‌شناسند. هنرمندان باید شناخته شوند.

وی افزود: هیچ‌کسی شرایط ما را نمی‌داند، مسائل اقتصادی و معیشت هنرمندان باید به‌قدری شناخته شود که آنها بتوانند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. قائمیان ادامه داد: مهم‌ترین نهادی که می‌تواند مسئله موسیقی را در تمام ابعاد آن مرتفع کند، سازمان بسیج هنرمندان است. در انتهای مراسم از پوستر‌های پوستر جشنواره‌های هنری_ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد.

اسامی دبیران جشنواره‌های هنری_ ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ نیز به شرح زیر اعلام شد:

«کمال‌الدین شاهرخ» دبیر ششمین دوسالانه عکس بسیج (نور)، «آرش زینال خیری» دبیر ششمین جشنواره فیلم بسیج، «ابراهیم سلیمانی» دبیر نهمین جشنواره تجسمی، «سعید نجفیان» دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر (سودای عشق) و «رضا مهدوی» دبیر ششمین جشنواره ملی و استانی موسیقی و سرود.

source

توسط irmusic4.ir