ایوب آقاخانی؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا در خصوص نقش خود در سریال «هشت پا» که به زودی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، توضیح داد: سریال «هشت پا» دومین همکاری من با احمد معظمی به عنوان کارگردان و چهارمین همکاری من با محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده است.

فیلمنامه «هشت پا» در تلویزیون کم رقیب است

وی ادامه داد: بعد از تجربه بسیار موفق «بازپرس» که با همین تیم تولید داشتم، دعوت به «هشت پا» دعوت شدم. این سریال یک سریال پلیسی بسیار خوب است که فیلمنامه آن در فضای تلویزیون ایران کم نظیر و کم رقیب است و کمتر ما فیلمنامه‌ای را با این پیچیدگی‌ها در فضای پلیسی داشته ایم. خوشبختانه این فیلمنامه برای من به اندازه‌ای قانع کننده بود که جدا از رفاقت و توجه به تجربه موفق قبلی، به سرعت پیشنهاد باز در آن را پذیرفتم.

این بازیگر افزود: در واقع نقش من با نام «دکتر عارف» در این سریال یکی از مهمترین ارکان‌های درام محسوب می‌شود که البته پیچ و خم بسیاری را در طول سریال دارد. ادعا می‌کنم که این نقش در بین کار‌هایی که از سال ۱۳۸۲ افتخار بازی در آن‌ها را داشتم، یکی از پیچیده‌ترین و چگالی‌ترین نقش‌ها است که فکر می‌کنم در فضای پلیسی هم کم رقیب است. 

وی با اشاره به میزان نزدیک شدن به نقش خود در این سریال نیز توضیح داد: سعی کردم با بازی در این نقش به ساختار درام سریال توجه کنم تا چیزی زودتر از آن زمانی که باید به مخاطب ارائه نشود و یا چیزی دیرتر از زمانی که برای به بار نشستن لازم دارد، به مخاطب ارائه نشود.

«هشت پا» استانداردهای تلویزیون را جابه‌جا می‌کند

آقاخانی بیان کرد: بر این باور هستم که سریال «هشت پا» می‌تواند استاندار سریال‌های تلویزیونی را در اندازه قامت چند قسمتی خود جا بجا کند و آقای معظمی هم حداکثر ظرافت و وسواس را در اجرای این فیلمنامه پیچیده به کار بسته است. من هم کنار ده بازیگر نام آور که در ذهن مخاطب جایی دارند، قرار گرفته ام که اگر جایی هم ضعفی داشته ام در بیم جلوه‌های دوستان و همکارانم گم شده است. مخاطبان را دعوت می‌کنم با زمان و دقت بیشتری سریال «هشت پا» را تماشا کنند. 

وی در خصوص انتخاب نقش‌های پرریسک خود در سریال‌ها و فیلم‌ها توضیح داد: صادقانه بگویم که خودم از این ماجرا لذت می‌برم. بعد از «بازپرس» به راحتی می‌توانستم انتخاب دیگری داشته باشم، اما «رخنه» را انتخاب کردم که برای من چالش بزرگی بود. هم برای عرض اندام بازیگر و هم برای اینکه نقش را دوست داشتم، این نقش را در سریال «رخنه» انتخاب کردم. ناگهان بعد از شخصیت خوش پوش و خوش تیپ در «بازپرس» که باید با بیان خیلی خوب آن را مدیریت می‌کردم، خودم را در دل نقشی انداختم که زمینه‌های اکشن قوی داشت و دیالوگ نداشت. به اصرار هم بخش‌های زیادی از آن را بدون بدل بازی کردم و بخش‌هایی از صدمه‌هایی که در آن فیلم دیدم را هنوز هم متحمل هستم. اما انتخاب خودم بود و چالش مهمی بود که از عهده آن برآمدم و بابت این کار به خود می‌بالم.

«بازپرس» به من اجازه ریسک داد 

این بازیگر اضافه کرد: در سریال «رخنه» هر دو یا سه قسمت در یک تک سکانس حضور داشتم ولی میزان عکس العملی که در اجتماع می‌دیدم حیرت انگیز بود. من با همین رفتاری که با خودم در این سریال داشتم در ذهن مخاطب مانده ام. «بازپرس» به من اجازه ریسک داد تا از میان پیشنهاد «رخنه» و یک کار دیگر، «رخنه» را انتخاب کردم و بدون واهمه از این که جای غلطی در ذهن مخاطب پیدا کنم «رخنه» را انتخاب کردم. آقاخانی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که من به عنوان یک تئاتری اندکی دیر از حضور در پروژه‌های مکرر تلویزیونی استقبال کردم. البته مسبب این عدم استقبال را کرونا می‌دانم. من همیشه پیشنهاداتی داشتم که بعضی وقت ها، برخی از آن‌ها را انتخاب کردم، اما خیلی از آن‌ها را به خاطر کرونا رد می‌کردم.

وی ادامه داد: کرونا سبب شد که این تصویر مهربانانه‌تر را در ذهن مخاطب ایجاد کنم و آرام آرام خود من علاقه‌مند شدم که چالش‌هایی را برای خودم در ذهن مخاطب ایجاد کنم. تنوع نقش‌ها و ایفای نقش‌های منفی برای من هیجان انگیزتر است و بیشتر به آرمان‌های بازیگری من نزدیک است، اما من برای خودم خط کشی تعیین نکرده ام. اگر چندین انتخاب داشته باشم آن گزینه را که برایم هیجان انگیزتر است، انتخاب می‌کنم. در واقع، برایم کوتاهی و بلندی نقش‌ها اهمیت ندارد آنچه که حائز اهمیت است تاثیرگذاری و هیجان انگیز بودن نقش است.

وی در خصوص زمان پخش سریال «هشت پا» گفت: نیمه مهر ماه این سریال روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir