محمد رسولی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در حوزه شعر و ادبیات فارسی به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: در این دوره، شهرداری برنامه‌های زیادی برای معرفی و به نمایش گذاشتن برای شهروندان داشته و در مناسبت‌های مختلف از اشعار شعرای معاصر استفاده کرده است.

 

وی به نمایش اشعار شاعران معاصر در بیلبوردهای شهری توسط سازمان زیباسازی اشاره کرد و افزود: این سازمان رویداد «شهر شعر» را اجرا کرد و در قالب آن اشعار در سطح شهر به نمایش گذاشته شد که نشان‎‌دهنده نگاه درست به ادبیات فارسی است.

 

رسولی با تأکید بر اینکه پایه اصلی هر ملتی را ادبیات آن تشکیل می‌‎دهد، خاطرنشان کرد: در دوره‌ای هستیم که متأسفانه به دلیل مؤلفه‌های مختلف، شعر مهجور واقع شده و در نوشتن‌های روزمره کلمات فارسی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا غلط نگاشته می‌شود.

 

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های اصلاح‌گر در این زمینه که با سازمان‌های مختلف نیز در ارتباط است و فضاهای زیادی را در اختیار دارد، شهرداری تهران است که خوشبختانه این رویکرد هم در مدیریت شهری وجود دارد.

 

این شاعر آیینی گفت: برگزاری کمپین‌هایی همچون «فارسی بنویسیم» و جشنواره و رویداد «شهر شعر» مردم را با اصالت زبان آشتی می‌دهد؛ ما ملت شعر و ادبیاتیم و حال عمومی جامعه با شعر بهتر می‌‍شود.

 

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir