مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ درباره رویکردهای این مرکز در حوزه تولیدات نمایشی به خبرنگار مهر بیان کرد: در شرح وظایف ما تولید فیلم و سریال وجود دارد اما تفاوت هایی هم با مرکز سیمافیلم دارد و سرفصل هایی را برای سیمرغ تعریف کرده ایم که از جمله اینها تولید سیت کام است.

وی با اشاره به دیگر رویکردها بیان کرد: همچین تولیدات لوباجت یا تولیداتی که در لوکیشن محدود است از دیگر پروژه هایی است که در رویکردهای ما وجود دارد. مثلاً سریال «چرخ گردون» در پارک لاله تصویربرداری می شود که البته در خود پارک ۱۸ لوکیشن دارد ولی به لحاظ کلی یک لوکیشن دارد.

اکبرشاهی اضافه کرد: تولیدات دیگری هم مثل «حکایت های کمال» را داریم که آن هم تولید محدودی دارد و فضای کار هم به قبل از انقلاب باز می گردد.

رئیس مرکز سیمرغ درباره رویکرد این مرکز نسبت به احیای تله تئاترها تصریح کرد: تله تئاترها در حال ساخت هستند. هم افراد قدیمی و پیشکسوت در این پروژه حضور دارند که مشغول کار شده اند و هم چهره های کمتر شناخته شده که ترکیب خوبی از افراد است.

وی اضافه کرد: از جمله پیشکسوت ها بهروز غریب پور است که پیش از این هم حضورش رسانه ای شده بود. او در حال کار روی پروژه عظیم عروسکی مشابه اپراهای خود است که به زودی کلید می خورد. عروسک های این کار ساخته شده است و قصه در حال نگارش است. قرار است یک قسمت بلند ۹۰ تا ۱۰۰ قسمتی به تولید برسد. هادی مرزبان هم برای مرکز سیمرغ کار تولید کرده است و دیگر کارگردانانی که به تدریج آثارشان به آنتن می رسد.

اکبرشاهی درباره اینکه چقدر این آثار به فضای تله تئاترها در دوران طلایی تلویزیون نزدیک است؟ توضیح داد: ما سعی داریم مشابه آثار مطرح، تولیداتی داشته باشیم مثل «نیمکت» محمد رحمانیان کارهایی داریم ولی تا به سرانجام نرسد نمی توان جزئیاتش را بیان کرد.

وی در پایان درباره اینکه چرا درباره فعالیت های سیمرغ کمتر شفاف سازی می شود، عنوان کرد: ما از آبان سال گذشته توانسته ایم جریان تولید را پیگیری کنیم و هنوز به یک سال نرسیده است که بخواهیم درباره این عملکرد حرف بزنیم.

source

توسط irmusic4.ir