میلاد رفاقتی؛ بازیگر سریال «غریبه» در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا از چگونگی شکل گیری نقش خود در قالب یک مامور دولت صحبت کرد و گفت: پیش از این تجربه بازی در یک کار اپیزودیک در شبکه نسیم را با اکبر رحمتی داشتم؛ اما در مورد نقش «داوود» در سریال «غریبه» باید بگویم که ما قبل از شروع کار با سروش محمدزاده و عاطفه محرابی صحبت هابی کرده بودیم. عاطفه محرابی تاکید زیادی داشتند که من این نقش را بازی کنم. طبق صحبت هایی که با سروش محمدزاده داشتیم به من گفتند که کاراکتر «داوود» یک شخصیت باهوش و به شدت نکته بین است که شبیه به یک پلیس یا یک مامور امنیتی نیست. به لحاظ لباس هایی که می پوشید و رنگ های که در لباس هایش استفاده می کرد خیلی به مامورهای امنیتی شباهت نداشت. با شروع فیلمبرداری رفته رفته به سکانس های من اضافه شد. به گفته سروش محمدزاده، این کاراکتر جوری درآمده بود که می شد با سکانس های آن اضافه کرد.

سعی کردم از کلیشه ها دور باشم

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدا برای نقش «داوود» با او صحبت شده بود، افزود: در میان کامنت هایی که از مخاطبان و پیشکسوتان خودم دریافت می کنم، این موضوع که کاراکتر «داوود» به خوبی پردازش شده و از کلیشه دور است را زیاد می بینم. یکسری از نقش ها را در یکسری از فیلم ها و سریال هایی که خیلی هم محترم هستند، از ماموران امنیتی داشته ایم که من سعی می کردم از آن ها دور باشم و شبیه به کلیشه ها بازی نکنم. سعی کردم همه چیز را مخالف آن چیزی که باید باشد، دربیاورم. 

این بازیگر افزود: برای رسیدن به این موضوع قطعا فیلم های خارجی که دیده ام خیلی به من کمک کردند. در مورد جزئیات زیادی از این کاراکتر با سروش محمدزاده صحبت می کردیم و او به من مشاوره های صحیحی می داد.

رفاقتی: «داوود»ِ سریال «غریبه» شبیه به ماموران امنیتی نیست!

از نمایش خانگی پیشنهاد بازی دارم

میلاد رفاقتی با اشاره به اینکه تحصیلات آکادمیک در رشته بازیگری ندارد، بیان کرد: در کلاس های بازیگری شرکت کرده ام و اولین فیلم سینمایی‌ام را در سن ۱۴ سالگی در فیلم عباس رافعی بازی کردم. بعد از آن بنا به دلایلی نشد که در حیطه بازیگری ادامه فعالیت داشته باشم. تا اینکه از 6 سال پیش مجددا با بازی در تئاتر شروع به بازیگری کردم. بعد از پخش سریال «غریبه» چند پیشنهاد به من شده که یکی از آن ها هم مربوط به شبکه نمایش خانگی است. من باید برای انتخاب آن ها با سروش محمدزاده مشورت کنم تا حرکت درستی برای ادامه مسیر بازیگری داشته باشم. نمی خواهم با یک انتخاب نادرست دوباره 10 پله به عقب برگردم.

پژمان بازغی در مسیر بازی من تاثیرگذار بود

این بازیگر در خصوص همکاری با پژمان بازغی در سریال «غریبه» نیز توضیح داد: پژمان بازغی به لحاظ اخلاقی و انسانی، برای من بسیار انسان محترمی است. در مسیر بازی من بسیار تاثیرگذار بود. در خیلی از سکانس هایی که من بازی داشتم و گره ای به وجود می آمد، حتی اگر نیاز هم نبود اما پژمان بازغی تا لحظه آخر می ماند و کمک می کرد تا آن سکانس در بیاید. بسیار ارتباط خوبی با هم داشتیم؛ چه در مقابل دوربین و چه در پشت صحنه یک رفاقت خوبی میان ما شکل گرفت و این انرژی به لحظه های سریال نیز منتقل شد.

رفاقتی: «داوود»ِ سریال «غریبه» شبیه به ماموران امنیتی نیست!

اجرای «سبز قاتل» با سینا رازانی در تماشاخانه ملک

رفاقتی درخصوص تئاتری که این شب ها روی صحنه دارد، توضیح داد: پیش از تئاتری که در حال حاضر روی صحنه دارم، تئاتری را با عنوان «ستاره» به تهیه کنندگی حامد بهداد اجرا می رفتم که یک مونولوگ بود و به تنهایی اجرا می کردم. چند ماه بعد در تیر ماه در جشنواره آوینیون در فرانسه هفده شب، اجرا داشتم و در حال حاضر نیز نمایش دو پرسوناژ «سبز قاتل» را به همراه سینا رازانی در تماشاخانه ملک اجرا می کنیم.

خیلی خوشحالم که در مسیر بازیگری با زوج دوست داشتنی سروش محمدزاده و عاطفه محرابی آشنا شدم و امیدوارم بهترین اتفاق ها برای این دو عزیز رقم بخورد. در این سریال همه آدم ها برای من دوست داشتنی بودند اما سه نفر برای من مجزا بودند، عاطفه محرابی، سروش محمدزاده و پژمان بازغی که بسیار به من کمک کردند و امیدوارم که دوباره کنار هم قرار بگیریم.

رفاقتی: «داوود»ِ سریال «غریبه» شبیه به ماموران امنیتی نیست!

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir