به ‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس بیان کرد: دفاع ‌مقدس برغم سختی‌ها و آسیب‌هایی که داشت، مملو از درس، عبرت، عزت، صبر و مقاومت است و استقلال کشور نیز در این دوران تضمین شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دوران دفاع ‌مقدس نه تنها کشور را از آسیب‌ها حفظ کرد؛ بلکه کشور دوست و برادر عراق و اعتباب مقدس را هم از چنگال حزب بعث کافر و حامیان‌ آنان نجات داد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: دفاع ‌مقدس و پیام‌های نظام‌اسلامی به چنان الگویی تبدیل شده که نیروی مقاومت در منطقه لرزه بر اندام رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است، به گونه‌ای که کار این رژیم به عملیات جنون‌آمیز کشیده شده ‌است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: به یاری خداوند در زمانی نه چندان دور شاهد سقوط آن رژیم جنایتکار و نجات مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

امام جمعه قم اظهار کرد: خانواده‌ها، مدرسه‌ها، مسجدها، هیأت‌های مذهبی و رسانه‌ها به طور فراوان، مستدل، شیرین و درس‌آموز از دفاع مقدس یاد کنند و جوانانی که در جریان این حماسه بزرگ نبودند را در جریان قرار دهند.

او در بخش دیگری سخنان خود، با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: روحیه دینی، ایمان مذهبی، عفاف و پوشش‌ اسلامی و همچنین تعهد به انقلاب اسلامی باید در دوران تحصیل در نوجوانان و جوانان تقویت شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان این که این اقدام باید پیش از آن که دشمنان فرهنگی، نسل جوان را تحت تأثیر فرهنگ مبتذل قرار دهند، انجام شود، گفت: جوانان حرف و سخن والدین و آموزگاران خود را بیش‌تر می‌پذیرند.

امام جمعه قم همچنین لزوم تشویق فرزندان به علم‌آموزی و حرفه‌اندوزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: والدین اگر نقد و انتقادی در این مورد دارند، جلوی بچه‌ها مطرح نکنند؛ بلکه به معلمان و مسئولان منتقل کنند.

او در ادامه، بالابردن قدرت تحمل کودکان و نوجوانان برای مواجه با مشکل‌ها را ضروری عنوان و بیان کرد: آنان باید در محیط جامعه بتوانند با مسائل برخورد منطقی داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان با الگوهای رفتاری مطلوب افزود: این کار باید قبل از آن که دشمنان برای جوانان الگوپردازی کنند، انجام شود.

او خطاب به معلمان و استادان بیان کرد: برای آن که فرزندان و شاگردان‌ شما در آینده، شخصیت‌های ممتازی باشند و به درد جامعه بخورند، از هر گونه تنبیه نابه‌جا و تحقیر آن‌ها خودداری کنید.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود، از دانش‌آموزان خدمتگزار به نماز جمعه که هر هفته در قالب قرارگاه دانش‌آموزی نماز جمعه خدمتگزاری می‌کنند، سپاسگزاری و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir