محسن زنگنه در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: ما باید اهمیت حرم علی بن موسی الرضا (ع) و شهر مقدس مشهد را برای تصمیم‌سازان، تصمیم گیران و مجریان کشور تبیین کنیم و تا زمانی که نتوانیم این شرایط را تبیین اتفاقی نخواهد افتاد.

او با اشاره به عزم و اراده شکل گرفته برای کمک به حضور مردم در راهپیمایی اربعین اظهار کرد: با اقداماتی تبیینی اهمیت اربعین و نیاز را برای نمایندگان مجلس، قانونگذاران و سایر مسئولان روشن کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در استان خراسان رضوی باید با کمک استانداری، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری و دیگر دستگاه‌های دست اندر کار این تبیین را انجام دهیم و ما نیز در مجلس به تکلیف خود برای افزایش بودجه های زیارت عمل کنیم.

زنگنه تصریح کرد: یکی از مشکلات مدیریتی ما در کشور این است که ما ظرفیت‌ها را نمی شناسیم و جایی نیست که این ظرفیت ها را با یکدیگر هماهنگ کند و آن‌ را در اختیار بخش‌هایی قرار دهد که به این ظرفیت ها و خدمات نیاز دارند اما اتفاقی که در ستاد اجرایی خدمات سفر زائران در مشهد افتاده و انجام می‌شود پر کردن این خلاء مدیریتی است.

او ادامه داد: در ستاد اربعین همه دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفته‌اند و تعامل و همکاری نزدیکی بین همه ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی، مردمی و هئیت‌های مذهبی و … تجمیع شده و از طرفی افرادی که به این خدمات نیاز دارند می‌توانند به سامانه پیش‌بینی شده متصل شوند و خدمات را دریافت کنند، این اقدامی ارزشمند است که در خیلی از حوزه‌های دیگر می‌تواند مبنا قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشارکت مردمی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند یکی از مصداق های واقعی آن همین است، ما ظرفیت ها را تجمیع کنیم و ظرفیت‌ها مدیریت شده و با رعایت بهره‌وری در اختیار افرادی بگذاریم که نیاز دارند.

زنگنه با اشاره به سامانه تلفنی ۳۷۰۴۵-۰۵۱ برای هدایت و رسیدگی به امور زائران گفت: این سامانه را بدون اطلاع قبلی آزمایش کردیم و تماس گرفتیم که پاسخگویی و هدایت زائران به صورت دقیق و مستند انجام می‌شود که جا تشکر دارد.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir