به گزارش میراث‌آریا، سید جمال الدین حسینی امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین استان خراسان رضوی گفت: با ساماندهی و تجمیع سامانه‌هایی از جمله اقامت، اسکان، پذیرایی، آمار، حمل و نقل، مدیریت کاروان‌ها و … شرایط برای میزبانی از زائران بهبود پیدا می‌کند و از سردرگمی زائران پیشگیری می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی ادامه داد: برای تامین منابع مالی طرحی که این سامانه‌ها را ساماندهی کند کمک خواهیم کرد.
او خدمت به زائران در ستاد خدمات سفر زائرین و موکب‌ها و دیگر مراکز خدمت‌رسان را توفیق دانست و افزود: برای تجهیز مدارس، ایستگاه‌های خدمات رسان بین راهی و خدمات شهری اعتبار اختصاص یافته که کمک‌های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: با توجه به این‌که بودجه براساس اولویت و علکرد تخصیص می‎یابد آمادگی داریم این خدمت شایسته نیز در این مسیر قرار گیرد و عملکرد خدمت رسانی به زائران برای تخصص بودجه مد نظر قرار گیرد.
هم‌چنین سیدجواد موسوی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این ستاد ارائه کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای خدمت به زائران فصل تابستان از خردادماه  و از یک ماه قبل نیز برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر انجام شده است.
او ادامه داد: برای خدمت به زائران در مسیرهای استان ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌های فعال شده و ۲۶ شهرداری و ۲۶ دهیاری در مسیر جادهای استان به زائران خدمت رسانی دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: تعداد ۹۷۰ موکب نیز برای خدمت به زائران در مسیر جاده‌های استان برپا شده است که عمده خدمت رسانی موکب‌ها مردمی است.
هم‌چنین محمدعلی توسلی مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی به فعالیت شبانه‌روزی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: ۱۶ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور نمایندگان ۴۸ دستگاه اجرایی استان فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند.
او ادامه داد: یکی از مسائل مهم در خدمت به زائران دهه آخر صفر حمل و نقل و جابجایی زائران است که ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای( اتوبوسی)، ریلی و هوایی افزایش یافته است و براساس پیش‌بینی‌ها برای بازگشت زائران نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
هم‌چنین سید مسعود منتجبی مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: این ستاد برابر مصوبه هیئت وزیران از سال ۹۲ فعالیت را آغاز کرده و اگر چه به صورت دائمی فعالیت می‌کند اما در فصل تابستان و مناسبت‌هایی مانند دهه آخر صفر که زائران و مسافران به خدمات دهی بیشتر نیاز دارند به صورت گسترده برنامه‌ریزی و خدمت رسانی دارد.
او افزود: جلسات ستاد خدمات سفر با ریاست استاندار برگزار و هماهنگی لازم برای تامین نیاز زائران انجام می‌شود.
هم‌چنین حسین امیر کلالی دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد گزارشی از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مدیریت خدمت به زائران در این شهرستان ارائه کرد و گفت: از هفته گذشته که این قرارگاه خدمت رسانی را آغاز کرده هر روز ساعت ۱۶ جلسه قرارگاه با ریاست فرماندار مشهد برگزار می‌شود و اگر نقص یا نیازی وجود دارد مطرح می‌شود.

او یادآور شد: سامانه تلفنی ۳۷۰۴۵-۰۵۱ نیز پل ارتباطی بین زائران و ستاد اجرایی خدمات سفر است که زائران برای تامین نیازها یا هرگونه شکایت می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

کلالی افزود: هم‌چنین ۶۳ اکیپ سیار خودرویی و موتورسیکلت برای هدایت و راهنمایی زائران در سطح شهر مشهد مستقر هستند.

هم‌چنین دیگر کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گزارشی از خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir