به‌گزارش میراث‌آریا، سید محمد رستگاری روز گذشته دهم شهریورماه در بازدید از بافت تاریخی یزد و پروژه‌های مرمتی فعال در این بافت با اشاره به لزوم گسترش بازدید و نظارت بر این کارگاه‌ها، بر برخورد و اقدام قانونی با مرمت‌های غیرمجاز در این محدوده تأکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در ادامه در بازدید از مجموعه تاریخی و ثبتی سیدگلسرخ و خانه آقا گفت: این خانه متعلق به دوران ایلخانی است که قبلاً اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد برای بازسازی و مرمت آن اقداماتی انجام داده است و اکنون نیز با توجه به ارزش آن و در صورت همکاری اداره‌کل اوقاف و متولیان مجموعه از محل طرح‌های مشارکتی اعتباری برای مرمت اضطراری آن در نظر خواهیم گرفت.

او در ادامه در بازدید از پروژه احیای برج و باروی یزد گفت: این بنا طرح مصوبی دارد که طبق آن بخشی از خیابان تبدیل به مسیر پیاده‌رو خواهد شد و امیدواریم با تأمین اعتبار برای اجرای طرح شاهد توسعه گردشگری در بافت تاریخی یزد باشیم.

رستگاری همچنین از محله کسنویه، زورخانه و برج مجاور پارک شهدای کسنویه بازدید کرد و مقرر شد با توجه به درخواست اهالی محله، مرمت برج با مشارکت آن‌ها انجام شود.

راه‌اندازی مجموعه‌ای در بافت تاریخی یزد برای برگزاری رویدادهای گردشگری

راه‌اندازی مجموعه‌ای در بافت تاریخی یزد برای برگزاری رویدادهای گردشگری

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir