به‌گزارش میراث‌آریا، در جلسه روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ شورای‌فنی میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی سرخط‌های اجرایی دوم مرحله دوم پروژه‌های مرمتی استان در سال ۱۴۰۲، طرح‌ مرمت جداره ثبتی علمداری تبریز و کتیبه نشتبان سراب توسط کارشناسان و متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی مورد بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

طی این جلسه تصمیمات لازم در خصوص پروژه‌های مرمتی استان اتخاذ و در نهایت به تصویب شورای فنی رسید. همچنین موارد مغایر با نظرات اعضای شورای فنی برای بررسی و تفحص بیشتر به جلسه بعدی این شورا موکول شد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: مرمت آثار و بناهای تاریخی نقش اساسی در حفظ هویت فرهنگی و تاریخی جوامع دارد. این فرآیند نه تنها از تخریب و فرسایش میراث‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند، بلکه به تداوم انتقال دانش و فرهنگ به نسل‌های آینده کمک می‌کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرمت صحیح می‌تواند جذابیت‌های گردشگری را افزایش داده و اقتصاد محلی را تقویت کند. برای مثال، بازسازی و نگهداری از بازارهای تاریخی، کاروانسراها، و خانه‌های قدیمی می‌تواند تجربه‌های منحصر به فردی برای گردشگران فراهم کرده و درآمدزایی پایدار ایجاد کند.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir