واحد ماهور با مدیریت وحید ولی محمدی به واحد‌های فعال انجمن خوشنویسان ایران افزوده شد.

افتتاح واحد ماهور انجمن خوشنویسان ایران در میرداماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، واحد ماهور انجمن خوشنویسان ایران با حضور علی اشرف صندوق آبادی، قائم مقام و میرحیدر موسوی، مدیرعامل انجمن خوشنویسان ایران در محله میرداماد افتتاح شد. 

وحید ولی محمدی مدیر واحد ماهور انجمن خوشنویسان درباره افتتاح این واحد گفت: از سال ۹۶ فعالیت‌های نگارخانه‌ای را آغاز کردیم و الان هم با افتتاح واحد ماهور در صدد ارتقاء فعالیت هنری بیشتر هستیم. 

وی با اشاره به موقعیت مکانی واحد ماهور در محدوده بلوار میرداماد، افزود: برنامه‌های آموزشی این واحد طبق اساسنامه انجمن خوشنویسان ایران تدوین شده و قرار است کلاس‌های آموزشی تمامی شاخه‌های خوشنویسی در همه مراحل برگزار شود.

ولی محمدی درباره شیوه‌های آموزش خوشنویسی در واحد ماهور توضیح داد: در چند سال اخیر، خلاقیت هنرمندان هنر‌های سنتی مانند خوشنویسی را به هنر‌های کاربردی تبدیل کرده است. این شیوه در واحد ماهور هم دایر است و جنبه کاربردی هنر در اولویت آموزش هاست. 

در ادامه مهدی حسین پور استاد شکسته نستعلیق هم گفت: با توجه به اینکه در دنیای معاصر باید نظر جوان تر‌ها را به هنری مانند خوشنویسی جذب کنیم، لازم است که با زبان دنیای روز پیش برویم و از شیوه‌های نو در آموزش بهره‌مند شویم.

علی اشرف صندوق آبادی قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران هم گفت: سیاست کلان انجمن خوشنویسان ایران، ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ ایرانی اسلامی است. هنر خوشنویسی فرهنگ را تقویت و فضای روحی و اجتماعی را تلطیف می‌کند. هنری که خاستگاهش از ایران است و به فرهنگ همین مردم هم تعلق دارد. 

وی افزود: افتتاح واحد جدید، انگیزه هنرجویان را برای ادامه راه بیشتر می‌کند.

گفتنی است برنامه‌های آموزشی و نمایشگاهی واحد ماهور انجمن خوشنویسان هر روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب برقرار است.

source

توسط irmusic4.ir