سه شنبه، 9 مرداد 1403 ساعت 11:502024-07-30سياسي


همایش ملی فرهنگ، ادبیات و هنر آیینی با تأکید بر گستره چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ،رییس دانشگاه شهرکرد گفت: مباحث فرهنگی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و پژوهشکده بختیارشناسی دانشکده ادبیات دانشگاه شهرکرد در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است.

پیرعلی با بیان اینکه کشور ایران قدمت تاریخی و فرهنگی زیادی دارد، افزود: استان چهارمحال و بختیاری نگین کشور ایران است که دارای آثار تاریخی کهن بسیاری است ولی فرهنگ است که مردم را به هم گره زده و در این استان با وجود گویش ها و لهجه های گوناگون نه تن ها مشکلی ایجاد نشده بلکه وحدت بین مردم بیشتر شده و از انقلاب تاکنون این فرهنگ باعث هم سویی و هم گرایی در کل کشور و به ویژه دفاع مقدس شده است، این نکته بسیار مهم و مثبتی است.

وی تاکید کرد: انتقال مبانی فرهنگ به مردم باید در عمل اتفاق بیفتد و با موعظه و سخن امکان پذیر نیست همانطور که پیامبر اکرم (ص) یک هفته را با مردم زندگی می کردند و تنها یک خطبه در آخر هفته برای مردم داشتند یعنی مبانی و معارف دینی را با عمل و رفتار خودشان به امت انتقال می دادند و می آموختند.


برچسب ها: چهارمحال و بختیاری – دانشگاه شهرکرد – فرهنگ – چهارمحال – استان چهارمحال و بختیاری – ادبیات و هنر – دانشگاه


آخرین اخبار سرویس:



داوری 50 اثر در همایش ادبیات و هنر آیینی

داوری 50 اثر در همایش ادبیات و هنر آیینی




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


source

توسط irmusic4.ir