چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 16:452024-07-24سياسي


آیین بزرگداشت و معرفی مرحوم میرزا عبدالوهاب حقیر خویی مرثیه سرای برجسته شعر آذربایجان در خوی برگزار شد .

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی ، در  این آیین که با حضور شعرا ، ادبا ، پژوهشگران حوزه ادبیات آیینی و عاشورایی ، پیر غلامان و مادحین اهل بیت ( ع) از استانهای آذربایجان شرقی و غربی درقالب سلسله برنامه های فرزند خوی  برگزارشد ضمن معرفی مرحوم میرزاعبدالوهاب حقیر خویی نقش و جایگاه این مرثیه سرای خویی در ادبیات آیینی آذربایجان بررسی شد .

شرفخانلو معاون شهردار خوی وعضو هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی هدف از برگزاری این آیین را معرفی ظرفیت های فرهنگی خوی در حوزه ادبیات و شعرعاشورایی و محرم دانست و افزود: این آیین که در قالب برنامه فرزند خوی برگزار شد سومین برنامه است که با موضوع عاشورایی وتبین نقش آفرینان ادبیات عاشورایی به همت تولیت شمس تبریزی و مدیریت شهری و شورای اسلامی شهربرگزارشد .

محمد میلانی  پژوهشکر ادبیات و شعر آیینی میهمان ویژه این مراسم با تبین جایگاه شعر و ادبیات آیینی در استانهای آذربایجان شرقی ، غربی ،زنجان و اردبیل گفت : مرحوم عبدالوهاب حقیر خویی جریان سازادبیات مرثیه در شمالغرب ایران است .


برچسب ها: آذربایجان – برگزار – ادبیات – عاشورایی – آیین – برنامه – معرفی


آخرین اخبار سرویس:



نکوداشت میرزا عبدالوهاب حقیر خویی مرثیه سرای گمنام آذربایجان درخوی

نکوداشت میرزا عبدالوهاب حقیر خویی مرثیه سرای گمنام آذربایجان درخوی




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


source

توسط irmusic4.ir