به گزارش میراث آریا، در جلسه روز دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳ که با هدف تبادل‌نظر در خصوص ظرفیت‌های گردشگری و توسعه و معرفی صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، مدیران دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی، روسای کمیته‌های صنایع‌دستی شهرستان و جمعی از راهنمایان گردشگری شهرستان شاهرود برگزار شد، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری به دو بال صنعت گردشگری در شهرستان شاهرود تشبیه شد.

این دو بال محرک، زمانی می‌تواند این صنعت را در شهرستان شاهرود به اوج برساند که این باهم و در راستای هم حرکت کنند.

وجود تنوع صنایع‌دستی در شاهرود، وجود بسترهای آنلاین، جاذبه‌های گردشگری گوناگون و سهولت در دسترسی به انواعی از این محصولات، می‌تواند استقبال گردشگران داخلی و خارجی از خرید این محصولات را چندین برابر کند.

صنایع‌دستی برای رشد صنعت توریسم باید از بسترهای کارآمدی استفاده کنند تا بالاترین میزان سود اقتصادی را به دست بیاورند.

برای اینکه صنایع‌دستی شهرستان شاهرود بتواند صنعت گردشگری را توسعه داد و یا بالعکس، نیاز است تا محصولات صنایع‌دستی با بهترین کیفیت تولید و عرضه شود، زیرا کیفیت عرضه صنایع‌دستی شهرستان شاهرود باعث افزایش تقاضای گردشگران داخلی و خارجی و در نتیجه حضورشان در این شهرستان می‌شود.

برای ایجاد ارتباط مؤثر، فم توری برای آشناسازی فعالان حوزه گردشگری با کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

source

توسط irmusic4.ir