تولید محتوا

getty با پیشرفت تکنولوژی و تغییر رفتارهای مصرف کننده، مدیران ارشد بازاریابی با چالش های جدیدی در ارائه نتایج قابل اندازه گیری و محرک رشد برای سازمان های خود مواجه هستند. در حالی که CMO ها اکنون به حجم بی سابقه ای از داده ها و مجموعه وسیعی از ابزارهای پیچیده دسترسی دارند، حجم عظیم داده های موجود می تواند بسیار زیاد باشد.
با توجه به فشار روزافزون بر CMOها برای اثبات ارزش ابتکارات بازاریابی و انطباق سریع با روندهای نوظهور، بسیار مهم است که آنها بفهمند کدام شاخص های کلیدی عملکرد واقعاً در دستیابی به اهداف استراتژیک خود اهمیت دارند. در زیر، 16 عضو شورای آژانس فوربس مهم‌ترین معیارها را بررسی می‌کنند که CMOها باید به آن‌ها توجه کنند، اگر امیدوارند سر و صدا را کاهش دهند و تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را بگیرند که نتایج ملموسی را مطابق با اهداف سازمانشان ارائه دهد.
1. نسبت CAC به CLV کاهش هزینه جذب مشتریان جدید (هزینه جذب مشتری) و به حداکثر رساندن سود خالصی که می تواند از مشتری در طول رابطه با شرکت ایجاد شود (ارزش طول عمر مشتری) دو معیار هستند که CMO های امروزی را در شب بیدار نگه دارید. بازاریابی از منطقه راحتی «برند و تقاضا» دور شده و به سمت درآمد حرکت می کند. – گرگ سالمون، عامل 3
2. ROINدر دنیای آشفته و غیرقابل پیش بینی ما، CMOها دیگر نمی توانند صرفاً روی امروز متمرکز شوند. در حالی که عملکرد فعلی مهم است، پتانسیل آینده حاکم است. اگر من باید فقط یک معیار را انتخاب کنم تا آنها روی آن تمرکز کنند، آن بازگشت نوآوری است – ROIN. – آنتونیس کوچیلاس، اوگیلوی
3. ROMI به درآمد تبدیل بازگشت سرمایه گذاری در بازاریابی، که به طور دقیق با تبدیل درآمد مرتبط است، معیار شماره 1 برای CMOها برای درک و گزارش به هیئت مدیره است. آنها اغلب برای ارائه این معیار به خوبی مجهز نیستند زیرا بخش فروش اغلب سوابق دقیقی را در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نگه نمی‌دارد. CMO ها باید در سطح رهبری مورد توجه قرار گیرند و بهداشت CRM باید بکر باشد. – کریستین اسلوکامب، بازاریابی کلیریتی کوئست
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5 درصدی 2024ByCassidy HortonContributor4. تاثیر بازاریابی بر روی خط پایین افسران ارشد بازاریابی در معرض تهدید دائمی هستند که توسط افسران ارشد درآمد جایگزین شوند. این به این دلیل است که بسیاری از CMO ها معیارهای بازاریابی را بسیار بهتر از معیارهای درآمد درک می کنند. نشان دادن سهم بازاریابی در فرصت‌های بسته، معیاری است که اهمیت دارد – نه تخصیص تاکتیکی یک به یک، که انتزاعی‌تر می‌شود و اندازه‌گیری آن دشوار است، بلکه تأثیر گسترده قبل و بعد بازاریابی بر روی خط نهایی است. – A. Lee Judge, Content Monsta
5. CAC و ROAS در فضای آگاهانه هزینه‌های امروزی، معیارهای کارایی و سودآوری مانند CAC و ROAS برای CMOها حیاتی‌تر از همیشه هستند. دستیابی به نتایج قوی مستلزم یک رویکرد داده محور و تعدیل مستمر است. بسیاری از مدیران مدیریت برندهای تجارت الکترونیک ممکن است برای ارائه نتایج احساس کمبود کنند، به ویژه هنگامی که در مناظر رقابتی در حال تغییر دائمی مانند آمازون و فروشگاه تیک تاک با منابع محدود پیمایش می کنند. – لورا مایر، Envision Horizons
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
6. CLV نقش CMO دستخوش دگرگونی قابل توجهی در چشم انداز بازاریابی در حال تحول شده است. مهمترین معیار برای CMOها ارزش طول عمر مشتری است. CLV نشان دهنده کل درآمدی است که یک کسب و کار می تواند به طور منطقی از یک مشتری در طول کل رابطه انتظار داشته باشد. این معیار بسیار مهم است، زیرا اثربخشی استراتژی‌های جذب، تعامل و حفظ شرکت را در بر می‌گیرد. – اشلی پیگا، بازاریابی نوبل استریم
7. احساسات مصرف‌کننده اندازه‌گیری احساسات مصرف‌کننده امروزه اولویت اصلی مدیران CMO است، اما تفسیر تأثیر آن بر عملکرد برند یک چالش است. CLV می تواند ارتباط مستقیمی با احساسات مثبت یا منفی ایجاد کند، اما اغلب در یک سیلو انجام می شود. CMOها برای درک بهتر احساس مشتریانشان و اینکه چگونه این احساسات بر فروش تأثیر می گذارد، نیاز به اتصال در اکوسیستم داده خود دارند. – جاش کامپو، تیغ ماهی
8. نرخ تبدیل MQL به SQL من ردیابی نرخ تبدیل MQL به SQL را توصیه می کنم. این معیار برای حصول اطمینان از اینکه تیم های بازاریابی و فروش درک می کنند که چه چیزی یک سرنخ واجد شرایط را تشکیل می دهد، حیاتی است. همچنین بازاریابی را مسئول می‌داند و از این ذهنیت جلوگیری می‌کند که کار بازاریابی با واگذاری سرنخ به فروش کامل است. اگر CMOها می‌خواهند بازاریابی اعتباری برای افزایش درآمد کسب کند، سپس شروع به اندازه‌گیری تبدیل MQL به SQL کنید. – دیو فاستر، AvreaFoster
9. داده‌های مشتری 1P داده‌های مشتری شخص اول مهم‌ترین معیار برای CMOها در پی منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث است. با این حال، بخش قابل توجهی از CMOها به دلیل کمبود منابع داخلی، تخصص و تخصیص بودجه برای سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های جمع‌آوری و فعال‌سازی داده‌های جدید، احساس می‌کنند که برای انجام این انتقال مجهز نیستند. – الکس یاستربنتسکی، InfoTrust
10. تبدیل از آنجایی که هم بازاریابی و هم انتظارات مردم با سرعت فرهنگ و فناوری به حرکت در می آیند، CMOها باید نقش و نتایج خود را دوباره تصور کنند. با اختلال آشکار هوش مصنوعی و نیاز به تعقیب کانال های جدید و دیجیتالی کردن همه چیز، یک چیز همچنان صادق است: کسب و کارها به نتیجه نیاز دارند. بدون تبدیل، فروش و رشد واقعی، پذیرش “آنچه جالب است” یا جمع آوری جوایز کوتاهی می کند. – لیلی گیل والتا، گروه CULTURE+
11. رشد، در سراسر هیئت مدیره اثربخشی CMO در مورد رشد است – رشد در درآمد، حاشیه، مشتریان و/یا شهرت. وقتی به تغییر انتظارات برای CMOها نگاه می کنید، هر سوال، موضوع، موضوع یا فرصت به نوعی به سمت رشد می رود. بسیاری از CMOها برای این تمرکز مجهز نیستند زیرا بازاریابی به طور مستقل مالک آن نیست. نفوذ را در آغوش بگیرید و کنترل را رها کنید تا رشد را محور برنامه CMO خود قرار دهید. – جاستین وارتل، مونیگل
12. ROIA در این مرحله، یک CMO نه تنها از نظر نظارت بر معماری برند و محافظت از تصویر برند، بلکه در رشد درآمد و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه نیز پیشرفت زیادی دارد. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که تلاش‌های بازاریابی باعث ایجاد درآمد، کمک به رشد مالی و گسترش سهم بازار برند می‌شود. – Jessica Hawthorne-Castro، Hawthorne Advertising
13. حفظ دلار NDRNet یک معیار حیاتی برای CMOها است، زیرا سلامت پایگاه مشتری موجود و رشد درآمد حاصل از آن مشتریان را نشان می دهد. تمرکز بر NDR به افزایش رضایت مشتری، حفظ و گسترش آن کمک می کند و باعث موفقیت بلندمدت می شود. در حالی که CMO ها اهمیت آن را تشخیص می دهند، با چالش هایی در زمینه یکپارچه سازی داده ها، تجزیه و تحلیل و همکاری روبرو هستند. با وجود داشتن ابزار و استراتژی، محدودیت منابع اغلب مانع بهینه سازی کامل می شود. – دیمیتری کوستوف، Regex SEO
14. MER نسبت کارایی بازاریابی یک معیار بزرگ برای تمرکز است که به نقش یک CMO می رسد. دلارهای بازاریابی که برای حرکت دادن سوزن سودآوری خرج می کنیم چقدر کارآمد هستند؟ من احساس می‌کنم CMOها کمی با تعیین دقیق‌ترین ابزارهای اسناد و گزارش‌دهی که تصویر واضحی از این معیار به آن‌ها ارائه می‌دهد، مشکل دارند – اما آنها در حال رسیدن به آن هستند. – برنارد می، مواضع ملی
15. سرمایه گذاری بازده فناوری اکثر شرکت ها به فناوری مجوز می دهند زیرا چشم انداز دارند، اما به ندرت تلاش لازم برای پیاده سازی و استفاده کامل از آن فناوری را تخمین می زنند. هنگامی که آنها فاقد تجربه پلت فرم هستند، CMOها باید روی کارشناسان و مشاوران محصول خارجی سرمایه گذاری کنند تا پذیرش و نوآوری را هدایت کنند. – داگلاس کار، OpenINSIGHTS
16. «قرارهای رزرو شده» یکی از معیارهایی که امروزه برای مدیران ارشد مدیریت اهمیت دارد «قرارهای رزرو شده» است. اکثر شرکت های B2B برای بستن معاملات به تماس ها و جلسات فروش متکی هستند. اگر یک CMO تعداد زیادی قرار ملاقات واجد شرایط را هدایت می کند، آنها کار خود را با ایجاد تقاضا انجام می دهند. با این حال، با افزایش روزافزون فیلترهای هرزنامه پیچیده، رقابت بیشتر برای جلب توجه سرنخ ها و سایر تغییرات بازار، همه CMO ها احساس نمی کنند که برای انجام این کار مجهز هستند. – فردریک باسلر، باسلر و شرکت
وب سایت من را بررسی کنید. پنل خبره®مدیران موفق روابط عمومی، استراتژی رسانه، خلاق و تبلیغات از شورای آژانس فوربس، روندها و نکاتی را به اشتراک می گذارند”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط irmusic4