تولید محتوا
چگونه برندها می توانند از ChatGPT و دیگر هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا استفاده کنند
gettyChances، تا به حال نام ChatGPT را شنیدهاید، برنامه هوش مصنوعی مولد که به دلیل پاسخهای مکالمهای و انسانمانندش به پرسشها مورد توجه قرار گرفته است. این چت بات که توسط OpenAI در اواخر سال گذشته راه اندازی شد، از یک مدل پردازش زبان برای پیش بینی پاسخ هایی استفاده می کند که به طرز وحشتناکی منعکس کننده گفتار انسان هستند و تنها چند ثانیه طول می کشد تا تداعی شود.
تنها پنج روز پس از راهاندازی، این اپلیکیشن بیش از یک میلیون کاربر را جذب کرد که از این فناوری برای انجام همه کارها از جمله نوشتن مقاله، موضوعات تحقیق، پیشنویس ایمیلها و قالبها و اصلاح کد استفاده کردهاند.
با توجه به خروجی محتوای کم هزینه این برنامه، بازاریاب های دیجیتال باهوش به سرعت از فناوری جدید استفاده کردند. در اینجا چیزی است که بازاریابان دیجیتال باید در مورد نحوه استفاده از ChatGPT (و نحوه استفاده از آن) بدانند.
بیایید با محدودیت های آن شروع کنیم
قبل از انتقال استراتژی محتوای خود به ChatGPT، مهم است که فناوری و محدودیت های ذاتی آن را درک کنید. از آنجا که از یک مدل پردازش زبان استفاده می کند، خروجی آن بر اساس پیش بینی زبان است. نتیجه یک پاسخ انسان مانند است، اما درست مانند انسان های خطاپذیر، ربات نیز می تواند اشتباه کند. مهم این است که این مدل مبتنی بر مبنای واقعی محتوا نیست. طبق وب سایت این اپلیکیشن:
«ChatGPT گاهی اوقات پاسخ هایی با صدای معقول اما نادرست یا بی معنی می نویسد. رفع این مشکل چالش برانگیز است، زیرا: (1) در طول آموزش RL، در حال حاضر هیچ منبع حقیقت وجود ندارد. (2) آموزش محتاط تر بودن مدل باعث می شود که سؤالاتی که می تواند به درستی پاسخ دهد را رد کند. و (3) آموزش تحت نظارت مدل را گمراه می کند، زیرا پاسخ ایده آل به آنچه مدل می داند بستگی دارد، نه آنچه نشان دهنده انسانی می داند.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکتهای بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor با استفاده از ChatGPT برای پیشنویس محتوای وبلاگ
حتی با وجود محدودیتها، بسیاری از بازاریابان دیجیتال دریافتهاند که ChatGPT میتواند ابزار مؤثری برای تهیه پیشنویس مقاله وبلاگ، پست رسانههای اجتماعی یا سایر محتوای آنلاین باشد. غلبه بر احتمال خروجی های نادرست با درگیر کردن یک ویرایشگر برای تأیید نتیجه، نسبتاً ساده است.
بازاریابانی که می خواهند از ChatGPT برای تولید محتوا استفاده کنند، باید از تأثیرات بالقوه سئو نیز آگاه باشند. گوگل به طور سنتی محتوای تولید شده به صورت خودکار را جریمه می کند، که طبق خط مشی هرزنامه شرکت، کیفیت آن را پایین می داند. علاوه بر این، در نظر گرفتن چشم انداز رقابتی مهم است. نرم افزار ChatGPT با گوگل رقابت می کند، بنابراین گمانه زنی های گسترده ای وجود دارد که گوگل به سمت جریمه کردن محتوای تولید شده توسط رقبا حرکت خواهد کرد.
مخاطرات بالا هستند. چنین جریمه هایی می تواند منجر به حذف کامل یک وب سایت از نتایج جستجوی گوگل شود، پس حتما با دقت قدم بردارید.
یک استراتژی امن تر، استفاده از نرم افزار برای ایجاد خطوط کلی و داشتن محتوایی برای بررسی واقعیت انسانی و تکرار پیش نویس برای اطمینان از جدید بودن و ارزش محور بودن آن است.
ChatGPT را با استراتژی SEO خود ادغام کنید
وقتی در مورد کلمات کلیدی به موقعی که بر صنعت شما تأثیر می گذارند یاد می گیرید، ChatGPT می تواند برای نوشتن محتوایی استفاده شود که شامل یا به سؤالات مربوط به کلمه کلیدی برای پشتیبانی از بهینه سازی موتور جستجو پاسخ دهد. نتیجه محتوای کمهزینهای است که میتواند به سرعت در پاسخ به یک فرصت زودگذر تولید شود و ممکن است باعث ایجاد ترافیک برای وبسایت شما شود.
البته، هنوز هم ضروری است که محتوا را بررسی کنید و آن را متعلق به خودتان کنید تا از صدمه زدن به سئوی وب سایت خود جلوگیری کنید.
استفاده از ChatGPT برای نوشتن ایمیل و سایر وثیقه ها
ChatGPT ممکن است مزایای بازاریابی ایمیلی را ارائه دهد، زیرا هیچ عواقب احتمالی SEO وجود ندارد. مانند پیش نویس یک وبلاگ یا مقاله، مهم است که یک انسان برای اطمینان از صحت محتوا و مطابق با صدای برند شما مداخله کند. همچنین ممکن است برای موارد اضافی و کلمات و عبارات غیر ضروری نیاز به کپی-ویرایش داشته باشید.
این نرمافزار همچنین میتواند به نوشتن محتوا برای ارائههای بازاریابی، ایمیلها، ویدیوهای اسکریپتشده و رسانههای اجتماعی کمک کند.
در حالی که شکی وجود ندارد که این فناوری انقلابی و بیسابقه است، اما همچنان برای استفاده در بازاریابی دیجیتال و زندگی روزمره به کنترلها و تعادلهای انسانی نیاز دارد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jia RizviFollowingمن یک مستندساز و بنیانگذار استودیو 15، یک برند مد مسئولیت اجتماعی هستم. پس از پشت سر گذاشتن یک حرفه 15 ساله در دنیای مد شرکتی، شرکتی را راه اندازی کردم که بر انجام کارهای خوب و حمایت از زنان تمرکز دارد. ">
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها