آیا در ماشین من آنقدر گرم می شود که بوقلمون بپزم؟ من اخیراً این سؤال را از بچه‌هایم پرسیدم، و آنها از احتمال یافتن این موضوع مجذوب شدند. من مجذوب فرصتی شدم که به آنها در مورد خطرات گرما آموزش دهم و آنها را در معرض روش علمی قرار دهم…….پدر یواشکی. این سوال مهم است زیرا در آخر هفته، شهر کوچک حومه‌ای که در آن بزرگ شدم (کانتون، جورجیا) به عنوان یک سگ K-9 در یک ماشین داغ جان خود را به تیتر اخبار ملی تبدیل کرد. متأسفانه، ما همچنین می دانیم که بچه ها در ماشین ها رها می شوند. این موضوع به طور طولانی مورد مطالعه و هشدار قرار گرفته است، اما هنوز تراژدی اتفاق می افتد. همکار من Jan Null (گروه هواشناسی و علوم آب و هوا دانشگاه مدیپول ایالتی سن خوزه) وب سایت برجسته ای را برای ردیابی مرگ و میر ناشی از گرمازدگی در کودکان رها شده در اتومبیل ارائه می دهد. در اینجا برخی از آمار شگفت انگیز به طور مستقیم از وب سایت او آمده است:
تعداد کل مرگ و میر ناشی از گرمازدگی کودکان در اتومبیل های رها شده در ایالات متحده، 2016: 12

تعداد کل مرگ و میر ناشی از گرمازدگی کودکان در اتومبیل های رها شده در ایالات متحده، 2015: 24
تعداد کل مرگ و میر ناشی از گرمازدگی کودکان در اتومبیل های رها شده در ایالات متحده، 1998 تا کنون: 673
میانگین تعداد تلفات ناشی از گرمازدگی کودکان در ایالات متحده از سال 1998: 37 نفر در سال

بوقلمون پخته شده با ماشین (سمت چپ) و یک قطعه “کنترل”. پان 1 ساعت در ماشین ماند. عکس از دکتر…. [+] مارشال شپرد

برای اطلاعات بیشتر، نول و همکاران کار خود را در مجله Pediatrics منتشر کرده اند. مقدار قابل توجهی از کار نیز در دانشگاه مدیپول جورجیا توسط پروفسور اندرو گراندشتاین و یکی از دانشجویان فارغ التحصیل او به نام کسل ویلیامز انجام شده است. در یک بیانیه مطبوعاتی در سال 2014 که توسط دانشگاه مدیپول جورجیا منتشر شد، گراندشتاین گفت:
“هرگز نمی توان کودک را برای مدت طولانی بدون مراقبت در ماشین رها کرد… ماشین ها می توانند خیلی سریع به طور خطرناکی داغ شوند.”
Grundstein و همکارانش در مطالعه خود در مورد هایپرترمی مربوط به وسیله نقلیه، از یک مدل تبادل حرارتی انسانی برای تعیین اینکه چگونه عوامل مختلف هواشناسی با استرس گرمایی کودک در یک وسیله نقلیه داغ مرتبط هستند، استفاده کردند. گراندشتاین و همکارانش جدولی را ایجاد کردند که نشان می‌دهد با چه سرعتی دمای یک خودرو می‌تواند افزایش یابد. آنها دریافتند که انتقال انرژی غالب به کودک از طریق رسانایی از سطوح داخلی و تابش امواج مادون قرمز طولانی است. مطالعه مدل سازی آنها همچنین نشان داد که حتی اگر سطوح رطوبت بالا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید شانس استرس گرمایی را افزایش می دهد، تعریق تبخیر شده می تواند خطر را تا حدودی جبران کند (اما نه به اندازه کافی).
روز شنبه 11 ژوئن، من و بچه هایم یک تکه بوقلمون ساندویچی را به مدت 1 ساعت در ماشینم گذاشتیم. تابه یک پوشش سبک از اسپری پخت و پز داشت. پس از یک ساعت، بوقلمون پخته شد تا نسبت به یک قطعه “کنترلی” ترد شود. دمای اولیه طبق برنامه Weather Underground 95 درجه فارنهایت بود، اما ما دماسنج نداشتیم. ماشین در زیر نور خورشید قرار گرفت. با توجه به نمودار توسعه یافته توسط گراندشتاین و همکاران، از نظر تئوری ممکن است که دما از 140 درجه فارنهایت تجاوز کند، اما به دلیل پوشش ابری متناوب (کاهش در معرض نور خورشید) فرض کردیم که افزایش 20 تا 25 درجه بیشتر است.

میز گرمایش خودرو با حسن نیت از دانشگاه مدیپول جورجیا/دکتر. اندی گراندشتاین

من و بچه‌ها می‌خواستیم فرضیه‌مان را آزمایش کنیم، بنابراین در 13 ژوئن، احتمالاً گرم‌ترین روز تاکنون در منطقه آتلانتا در سال 2016، یک دماسنج را به مدت 1 ساعت در ماشینم قرار دادیم. این خودرو بین ساعت 2:33 تا 3:33 بعدازظهر در معرض نور مستقیم خورشید با پوشش ابر کومولوس متناوب قرار گرفت. دمای شروع 99.32 درجه فارنهایت (37.4 درجه سانتیگراد) بود. پس از 1 ساعت در ماشین من که در خیابان پارک شده بودم، دمای ماشین 116.79 درجه (47.1 درجه سانتیگراد) بود. در این روز دمای خودرو 17 درجه افزایش یافت که فاصله چندانی با محدوده 20 تا 25 درجه فرضی ما نداشت.

مقایسه دما (محیط و داخل خودرو پس از 1 ساعت در 13 ژوئن 2016). با اجازه دکتر…. [+] مارشال شپرد

کسل ویلیام دانشجوی دکترا در دانشگاه مدیپول جورجیا است. پایان نامه کارشناسی ارشد او با عنوان “کودکان فراموش شده در ماشین های داغ: رویکرد مدل های ذهنی ترکیبی برای بهبود پیام رسانی سلامت عمومی” بود. او یافته های خود را در کنفرانس اخیر انجمن هواشناسی آمریکا ارائه کرد. قلعه به من ایمیل زد و اشاره کرد
مهمترین پیام حذف پایان نامه من این است که ما باید خطرات همه والدین و مراقبان را بهتر منتقل کنیم. این فاجعه می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، نه فقط داستان های متداول و مغرضانه رسانه ای در مورد “والدین بد”. در مطالعه من، 84 درصد از والدین/مراقبان (21=n) که با آنها مصاحبه شده بود معتقد بودند که فراموش کردن کودک در ماشین برای آنها بسیار بعید است یا بعید است. اگر می‌خواهیم والدین/مراقبان راهبردهای پیشگیری از آسیب را اتخاذ کنند، جامعه پیشگیری از گرمازدگی باید در جهت ایجاد احساس خطر برای فراموش کردن کودک در ماشین داغ به همه والدین/مراقبان تلاش کند.
درست قبل از ارسال این مقاله، دکتر گراندشتاین ایمیل زد،
یک افسر پلیس در نیویورک، چند روز پیش، برای تقویت نظر کسل در مورد اتفاق برای هر کسی، کودکی را در ماشین داغ رها کرد. میتواند برای هرکسی پیش بیاید. همچنین، امسال تا به امروز با 12 مرگ، دومین سال بدترین سال ثبت شده است.

من را در توییتر دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. مارشال شپرد به دنبال دکتر. جی. مارشال شپرد، یک متخصص بین المللی برجسته در آب و هوا و آب و هوا، رئیس انجمن هواشناسی آمریکا (AMS) در سال 2013 و مدیر برنامه علوم جوی دانشگاه مدیپول جورجیا (UGA) است. دکتر شپرد استاد ممتاز انجمن ورزشی جورجیا است و میزبان پادکست Weather Geeks The Weather Channel است که در همه پادکست‌ها یافت می‌شود. در سال 2021، او به عضویت آکادمی ملی علوم، آکادمی ملی مهندسی و آکادمی علوم و هنر آمریکا انتخاب شد. قبل از UGA، دکتر شپرد 12 سال را به عنوان پژوهشگر هواشناسی در مرکز پرواز فضایی ناسا-گودارد گذراند و معاون دانشمند پروژه برای ماموریت اندازه گیری بارش جهانی (GPM) بود. در سال 2004، او در کاخ سفید با جایزه معتبر PECASE تجلیل شد. او همچنین از انجمن هواشناسی آمریکا، انجمن جغرافیدانان آمریکا و بنیاد کاپیتان سیاره افتخارات بزرگی دریافت کرده است. شپرد اغلب توسط رسانه های بزرگ، کاخ سفید و کنگره به عنوان یک متخصص در مورد آب و هوا و آب و هوا جستجو می شود. او بیش از 100 نشریه علمی معتبر و سرمقاله های متعدد دارد. دکتر شپرد مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. و دکترای هواشناسی فیزیکی از دانشگاه مدیپول ایالتی فلوریدا.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط irmusic4