به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از ابتدای سال جاری و به خصوص پس از نشستن عباس علی آبادی بر مسند وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد گسترش زیرساخت شارژ خودروهای برقی همگام با افزایش واگذاری خودروهای برقی در کشور بودیم.

شهرهای شمالی و نوار ساحلی شمال کشور از جمله مکان‌هایی است که تا امروز شاهد نصب ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی بوده است.

در تهران نیز به عنوان پایتخت کشور، نقاط بسیاری به عنوان مکان اصلی شارژ خودرو برقی انتخاب و ایستگاه‌ شارژ در آن نصب شده است.

با وجود اینکه در پایتخت شاهد نصب زیرساخت شارژ خودرو برقی در نقاط مختلفی هستیم اما در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به عنوان مکانی که یکی از ویترین های فعالیت‌های اقتصادی و شهری پایتخت است، ایستگاه شارژ خودرو برقی وجود ندارد.

نبود زیرساخت خودروهای برقی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب! / شهر آفتاب ایستگاه شارژ خودرو برقی ندارد
شارژر خودرو برقی در خیابان ایرانشهر تهران

نبود ایستگاه شارژ خودرو برقی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حالی است که در نمایشگاه بین المللی شهر تهران، ایستگاه شارژ خودرو برقی به تعداد کافی نصب شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تا امروز تلاشی برای نصب ایستگاه شارژ خودرو برقی در این مجموعه انجام نداده است.

نبود زیرساخت شارژ خودرو برقی در شهر آفتاب آن هم در شرایطی که این مجموعه میزبان نمایشگاه خودرو در ماه آینده است، موجب تخریب وجهه این مجموعه نمایشگاهی و به زحمت افتادن خودروسازان شرکت کننده در نمایشگاه خواهد شد. همچنین نبود ایستگاه شارژ خودرو برقی در حالی که شاید تعدادی خودرو برقی در نمایشگاه به نمایش درآید قطعا موجب تمسخر صنعت خودرو ایران توسط مهمانان داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه نیز خواهد شد.

نبود ایستگاه شارژ خودرو برقی در نمایشگاه شهر آفتاب در زمانی که سیاست اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر برقی سازی صنعت خودرو بنا نهاده شده و حتی شهرداری پایتخت هم با مدیریت زاکانی تمرکز ویژه‌ای بر برقی سازی حمل و نقل ناوگان عمومی و تاکسی‌رانی دارد و در نمایشگاه خودرو نیز خودروهای برقی به نمایش درخواهد آمد، از آن دست اتفاقات عجیبی است که انتظار نداریم در یک مجموعه نمایشگاهی بزرگ شاهد آن باشیم.

جا دارد شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در مدت زمانی که تا برگزاری نمایشگاه خودرو مانده است نسبت به درخواست نصب ایستگاه شارژ خودرو برقی در محل نمایشگاه اقدام کند تا حداقل شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خودرو بتوانند نسبت به شارژ خودروهای نمایش داده شده اقدام کنند.

source

توسط