دکتر محمد دوله رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان فیروزآباد همگام با سایر شهرستان‌های فارس و نقاط مختلف کشور اظهار کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر در شهرستان فیروزآباد در پویش ملی سلامت غربالگری شده اند که جمعیتی حدود ۹۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان را شامل می‌شود.

او افزود: در شهرستان فیروزآباد با استفاده از راهکار‌های بین بخشی و تبلیغات گسترده در فضای حقیقی و مجازی، سعی شد که گروه هدف به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

دوله ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد غربالگری شهرستان به صورت مراجعه افراد به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های پزشک خانواده انجام شده و سایر موارد نیز با حضور تیم‌های سیار در ادارات، مدارس و بازار انجام شده است.

تفاهم با آموزش و پرورش و توزیع فرم‌های ارجاع، الزام والدین به حضور در پایگاه‌های پزشک خانواده شهری و تکمیل غربالگری و بایگانی در پرونده سلامت دانش آموز با پیگیری مدیران مدارس و همچنین استقرار اتوبوس آمبولانس در بازار مرکزی شهر فیروزآباد و غربالگری بازاریان، از مهم‌ترین اقداماتی است که رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد به منظور اجرای پویش ملی سلامت به آن‌ها اشاره کرد.

او، نقش اجرای پویش ملی سلامت در بهبود و ارتقای کیفیت سلامت در جامعه را موثر دانست و اضافه کرد: پویش ملی سلامت نقش بسزایی در افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت و فشار خون بالا و شناسایی افرادی که از ابتلای خود به این بیماری‌ها آگاهی ندارند، داشته است.

دوله، در زمینه اقدامات رسانه‌ای مرتبط با پویش ملی سلامت در شهرستان فیروزآباد گفت: در این زمینه ضمن تشکیل گروه رسانه و سلامت برای پوشش خبری روزانه پویش ملی سلامت در سطح شهرستان، تلاش شده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی شهرستان و همچنین گروه‌های کاری سایر ادارات در فضای مجازی برای تبیین بهتر اهداف پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های پویش ملی سلامت، همه واحد‌های فنی شبکه بهداشت و درمان، دفتر پرستاری، بسیج جامعه پزشکی و اورژانس شهرستان همکاری و مشارکت دارند، از همراهی تمام آنان تقدیر کرد و افزود: پیوستن مسئولان ارشد شهرستان همچون امام جمعه، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان به پویش ملی سلامت نیز نقش بسزایی در تشویق عموم مردم برای مشارکت در این پویش ملی داشته است.

source

توسط