در پی صدور بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره درگیری با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور اعلام کرد که خون مردم یمن رنگین‌تر از خون ملت فلسطین نیست و مردم و ارتش تا زمان پیروزی در کنار فلسطین خواهند ماند.

به گزارش ایسنا، «ضیف‌الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: بیانیه نظامی نیروهای مسلح یمن روشن بود؛ پس از شهادت نظامیان یمنی وضعیت متفاوت خواهد بود و موضع یمن تغییر نخواهد کرد و تحت تأثیر تهدیدات آمریکایی، انگلیسی و غیره قرار نخواهد گرفت.

وی افزود که خون مردم یمن رنگین‌تر از خون ملت فلسطین نیست و مردم و ارتش یمن تا زمان پیروزی در کنار فلسطین خواهند ماند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن کمی پیشتر اعلام کرده بود که ۱۰ تن از سربازان این کشور در پی حمله آمریکا به سه قایق نیروهای یمن در دریای سرخ به شهادت رسیده و مفقود شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی در مقابله با هرگونه تجاوزی علیه کشور ما و مردم ما تردید نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن بر ممانعت از عبور تمامی کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، تاکید دارند.

پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که در پی نزدیک شدن قایق‌های منتسب به ارتش یمن به یک کشتی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی مداخله کرده و تعدادی از قایق‌ها را غرق کردند.

امروز ـ یکشنبه ـ خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ۱۰ نفر از یمنی‌ها در حمله هوایی آمریکا به قایق‌هایی که یک فروند کشتی را در دریای سرخ مورد حمله قرار داده بودند، کشته شدند.

انتهای پیام
 

source

توسط