به گزارش ایلنا، محمد اشرفی با بیان اینکه عملیات آبرسانی به ۱۴۱رپستتی شهرستان مهاباد در دست اجراست گفت:  از این تعداد روستا تاکنون عملیات آبرسانی به ۱۶ روستا اتمام و از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در شمال و جنوب شهر مهاباد تداوم دارد، افزود: در حال حاضر ۸۱ درصد جمعیت روستایی مهاباد تحت پوشش خدمات مستقیم شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که با بهره برداری کامل از این طرح، جمعیت روستایی تحت پوشش به ۹۱ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال در این طرح هزینه شده و در سال جاری نیز با تخصیص اعتبارات مصوب، بخش دیگری از روستاها از آب شرب تصفیه خانه مهاباد برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز گفت:  ۸۶ درصد جمعیت در شهر گوگ تپه مهاباد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که برای توسعه آن، نیازمند پی گیری و اخذ ماده ۲۳ و اعتبار هستیم.

وی افزود: در شهر خلیفان نیز مطالعات مربوط به سامانه فاضلاب پایان یافته که برای اجرای آن بدنبال اخذ مجوز ماده ۲۳ هستیم.

کیفیت آب شرب آذربایجان غربی از استاندارد بالایی برخوردار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: از نظر کیفیت آب شرب تحویلی به مشترکین جزو استان های پیشرو در کشور هستیم.

اشرفی  با بیان اینکه از نظر میکروبی و کلر باقیمانده آب شرب شهرها و روستاهای استان تحت پایش و آزمایش های مستمر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی مجهز به آزمایشگاههای آب و فاضلاب کاملا پیشرفته و مرجع است که وجود این آزمایشگاه ها باعث شده با انجام آزمایش های مستمر و دوره ای، آب شرب تولیدی از درجه استاندارد بالایی برخوردار باشد.

وی گفت: در اثر این آزمایش ها و پایش وضعیت آب موجود در شبکه های توزیع، شاهد مطلوبیت فراتر از شاخص های ملی و بین المللی ؛ میکروبی صددرصدی و کلر باقیمانده به میزان بیش از ۹۹/۵ درصد در شهرها و مطلوبیت بیش از ۹۷ درصدی در روستاها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح‌های آبرسانی برای تامین آب شرب سالم و پایدار در روستاها اظهار کرد: در این راستا و در قالب جهاد آبرسانی، عملیات اجرایی تامین آب شرب بهداشتی و پایدار در سطح ۳۷۹ روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

اشرفی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح ها را ۹۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قراردادهای دوم و سوم نیز در حال پیگیری هستند تا نسبت به ارتقا کیفیت آب مابقی روستاهای استان نیز اقدام شود.



انتهای پیام/

source

توسط