لثه‌ها یکی از عوامل مؤثر در زیبایی لبخند هستند. حتماً افرادی را دیده‌اید که در زمان لبخندزدن، قسمت بیشتری از لثه دیده می‌شود. اغلب این افراد، به‌دنبال راهی هستند تا طرح لبخند خود را اصلاح کنند. لیفت لثه، یک روش بالینی است که توسط دندانپزشک انجام می‌شود و با تغییر شکل خط لثه، دندان بیشتری در معرض دید قرار می‌گیرد. این لیفت که ازطریق تکنیک‌های لیزری و جراحی ارائه می‌شود، به‌جهت تأثیر متحول‌کننده آن بر لبخند، مورد توجه قرار گرفته است. به همین منظور در ادامه مقاله، اطلاعات کامل‌تری دررابطه‌با این جراحی زیبایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه یا جراحی زیبایی لثه، یک اصطلاح عامیانه و اصطلاح علمی آن ژنژیوکتومی یا استتیک کرون لنتنینگ می باشد که یک نوع جراحی رایج برای تغییر شکل و خط خاتمه لثه بر روی دندان می باشد و با هدف زیبایی و درمانی استفاده می شود. گاهی اوقات، این جراحی برای درمان برخی از بیماری‌های لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیفت لثه یک درمان استاندارد برای افرادی است که دندان‌های کوتاهی دارند و از طرح لبخند خود، ناراضی هستند. این لیفت، اغلب برای فک بالا تجویز می‌شود؛اما در مواردی نیز برای فک پایین انجام می شود. مشاوره جراحی زیبایی لثه به شما راهنمایی می‌کند که آیا این روش مناسب شرایط جسمی شما هست یا خیر.

انواع جراحی زیبایی لثه

لیفت لثه به جهت تأثیرگذاری بر روی زیبایی لبخند و دندان‌ها، به شیوه‌های مختلفی انجام شود. در متن ذیل، شما را با انواع این جراحی زیبایی آشنا می‌کنیم:

ژنژیوکتومی Gingivectomy

ژنژیوکتومی که در اصطلاح یعنی برداشت قسمتی از لثه فقط در مواردی استفاده می شود که مشکل لثه جزئی باشد و میزان نشان داده شدن لثه در حالت لبخند زیاد نباشد یا اینکه در خط لبخند بین  دندان های مشابه  ناقرینگی باشد در این موارد از ژنژیوکتومی استفاده می کنیم که می توانیم با روش تیغ یا لیزر  انجام دهیم

استتیک کرون لنتنینگ Esthetic crown lenthening

در مواردی که دندان ها بسیار کوتاه هستند دندانپزشک پس از معاینه و بررسی به این نتیجه می رسد که مقدار زیادی از لثه باید برداشته شود و میزان بیشتری از دندان ها باید نشان داده شود در این موارد از روش استتیک کرون لنت ، که علاوه بر برداشتن لثه برای جلوگیری از التهاب باید استخوان زیری نیز فرم داده شود استفاده می شود.این روش ،روشِ پایدارتر و بهتری در مواردی که بخواهیم جراحی لثه نتیجه خیلی خوبی داشته باشد هست.

روت کاوریج Root coverage

در مواری که تحلیل لثه داریم و یا دندان بلندتر از بقیه دندان هاست و زیبایی ندارد به جای اینکه بقیه دندان هایی که کوتاه هستند را بلند کنیم، لثه از کام بیمار برداشته می شود و به آن ناحیه پیوند می خورد که باعث می شود دندان زیباتر به نظر برسد و کوتاه تر دیده شود

gum-surgery






مراحل انجام جراحی لیفت

برای انجام کانتورینگ لثه، شما می‌توانید به بهترین کلینیک جراحی زیبایی لثه در تهران مراجعه کنید. پس از آنکه پزشک متخصص در این زمینه شما را ویزیت کرد، بسته به نیاز شما نوع جراحی شما ژنژیوکتومی، روت کاورج و یا استتیک کرون لنت را مشخص می کند و تشخیص می دهد که شما کاندید مناسبی برای درمان لیزر یا روش جراحی هستید.این روش ها مزیت خاصی نسبت به یکدیگر ندارند بلکه بسته به نوع نیاز شما این روش تشخیص داده می شود. در هر دو روش نیاز به زدن بی حسی و گرفتن عکس رادیوگرافی است پس از آن پزشک بی حسی برای شما می زند و با استفاده از روش لیزر کوتر یا جراحی برای شما عملیات لیفت را انجام می دهد معمولا پس از انجام لیفت لثه شما می توانید بعد از دو هفته تا دو ماه بسته به روش انتخابی جراحی کارهای زیبایی دیگری اگر بخواهید برای دندان های خود انجام دهید.

لیفت لثه برای چه کسانی مناسب است؟

این جراحی، مناسب افرادی است که بافت لثه زیادی دارند و یا دندان‌های آن‌ها از حد نرمال کوتاه‌تر است. علاوه‌بر این، کانتورینگ لثه مناسب کسانی است که دچار عارضه‌های ذیل هستند:

  • افرادی که دندان‌قروچه شبانه دارند.
  • کسانی که لثه آن‌ها تحلیل رفته است؛ اما بیماری پریودنتال لثه آن‌ها کنترل شده است.
  • افرادی که لب بالایی آن‌ها باریک و کوچک است یا عضله آن زمان لبخند، لب را به‌شدت بالا می‌کشد.
  • اشخاصی که فرم استخوان فک آن‌ها دچار عدم تناسب شده است.
  • کسانی که پوشش بیش از اندازه بافت لثه‌ای، در اطراف دندان‌هایشان وجود دارد.

مزایای جراحی زیبایی لثه

انجام کانتورینگ یا لیفت لثه، مزیت‌های بسیاری دارد که باعث شده بین مراجعان و متخصصین پریودنتیست به‌شدت محبوب شود. مزایای این جراحی زیبایی عبارت‌اند از:

  • افزایش اعتمادبه‌نفس و رضایت مراجعه‌کنندگان از لبخند خود
  • دائمی بودن نتایج این جراحی درصورت رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی
  • حل‌کردن مشکلات زیبایی لبخند و کمک به طراحی یک لبخند زیبا
  • امکان درمان برخی از بیماری‌های لثه
  • افزایش سطح سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها
  • باعث نتیجه بهتر در طراحی لبخند می شود و شما اگر بخواهید کامپوزیت یا لمینیت کنید خیلی نتیجه بهتری میگیرید.

معایب و عوارض جراحی لیفت

با وجود مزیت‌های بسیار این جراحی، اکثر افراد به‌دلیل ترس از درد و عوارض ناشناخته آن، به‌سختی به سراغ این درمان می‌روند. به همین دلیل در متن ذیل، به معایب و عوارض این درمان اشاره کرده‌ایم:

  • درصورت عدم رعایت نکات بهداشتی، احتمال ایجاد عفونت در زخم‌های ناشی از لیفت لثه وجود دارد.
  • خونریزی، درد و التهاب لثه پس از جراحی لثه تحلیل رفته، عادی‌ترین عارضه‌ای خواهد بود که با آن روبه‌رو خواهید شد.
  • محدودیت در نوشیدن و خوردن مواد غذایی حداقل تا یک هفته
  • پس‌زدن کانتورینگ توسط بافت لثه در برخی موارد نادر

gum-Lift

دوره نقاهت و مراقبت‌های پس از جراحی زیبایی لثه

این جراحی بسته به نوع کوتر یا جراحی بودن ممکن است زمانی بین پانزده دقیقه الی یک ساعت زمان ببرد در بهترین کلینیک دندانپزشکی شمال تهران و بعد از دکتر با توجه به نیاز بخیه برای می زند. معمولا مراقبت های خاصی هست که به شما توصیه می شود در دو روز اول حتما انجام دهید و دار‌وهایی که برای شما تجویز می کند را باید استفاده کنید.مسواک زدن را می توانید از سه روز بعد انجام دهید و معمولا وقت بعدی به شما داده می شود که برای چک کردن وضعیت لیفتتون به کلینیک مراجعه کنید.

 بهترین کلینیک جراحی لیفت لثه در تهران

بیشتر افراد به‌دنبال بهترین کلینیک این جراحی در تهران هستند. شما برای پیداکردن بهترین کلینیک، باید کارهای پیشین متخصصان آن و رضایت مشتریان قبلی را مدنظر قرار دهید. جدای از این مورد، شما باید بدانید که حسن نتایج به‌دست‌آمده توسط درمان، تا چه حد به مراجعه کننده، رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان و مراقبت‌های بعد از درمان وابسته است. دکتر نوربخش در کلینیک خودش این گارانتی را به شما می دهد که اگر لیفت لثه پس از چکاپ به مدت یک ماه ناقرینگی و مشکلی داشت بدون هیچ هزینه جانبی مجدد برای شما اصلاحیات زیبایی را انجام دهد. برای مشاوره با دندانپزشک لیفت لثه همین حالا با کلینیک دندانپزشکی دکتر نوربخش تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مدت‌زمان عوارض جانبی کانتورینگ به چه صورت است؟

اکثر عوارض جانبی لیفت نظیر درد و تورم، در یک پروسه یک تا دو روز  زمان می‌برد.

آیا پس از عمل لیفت، زخم‌ها قابل‌مشاهده خواهند بود؟

برش‌هایی که در طول عمل زیبایی لثه ایجاد می‌شود، اغلب کوچک و استراتژیک هستند و جای زخم قابل رؤیت را به حداقل می‌رسانند.

آیا خطراتی در ارتباط با روش‌های کانتورینگ لثه وجود دارد؟

لیفت لثه هم مانند هر روش پزشکی با خطراتی همراه است ازجمله این خطرات: احتمال تحلیل‌رفتن لثه است.

آیا جراحی لیفت با لیزر برای همه افراد قابل‌انجام است؟

لیفت با لیزر برای بسیاری از افراد مناسب است؛ اما مشورت با یک متخصص دندانپزشکی برای بررسی کاندیداتوری شما ضروری است.

نتایج این جراحی چقدر ماندگار است؟

نتایج لیفت طولانی‌مدت است؛ اما مراقبت منظم از دندان و رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ نتیجه، بسیار مهم است.

جمع‌بندی

لیفت لثه، یکی از بهترین شیوه‌ها برای اصلاح دائمی لبخند لثه‌ای محسوب می‌شود. در روش کانتورینگ، کلیه زوایا و ارتفاع لثه‌ها به‌منظور ایجاد ظاهری زیبا در دندان‌ها، ارزیابی شده و سپس فرایند جراحی با لیزر صورت می‌گیرد. این روش بسیار دقیق است و نتایجی بهتر از سایر روش‌های اصلاح لبخند لثه‌ای را دارد. هزینه این جراحی به عوامل مختلفی نظیر: مهارت دندانپزشک، محل مطب، نوع لیزر و میزان نیاز لثه‌های شما به کانتورینگ وابسته است. پیشنهاد می‌کنیم برای اصلاح لبخند خود، به بهترین کلینیک دندانپزشکی دکتر نوربخش در منطقه یک تهران مراجعه کنید.

منتخب کاربران

source

توسط