جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی کدامند؟ تصور شما از قبرس شمالی چیست؟ شاید شما هم با شنیدن نام این کشور به یاد مدیترانه و آب و هوای سحرانگیزش خواهید افتاد. قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که علاوه بر طبیعت بی‌نظیر دارای گذشته تاریخی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این کشور زیبا و دیدنی جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود جای داده که برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر با بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی آشنا شوید.

همچنین بخوانید :

قبرس شمالی نام رسمی جمهوری قبرس، کشور جزیره‌ای در خاورمیانه است که در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته و محل تلاقی قاره اروپا، آسیا و آفریقا می‌باشد. این کشور تحت نظر کشور ترکیه است و دارای فرهنگ و آداب و رسومی شبیه به مردم ترکیه می‌باشد. قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در آب‌های دریای مدیترانه است که با مرز ترکیه ۷۰ کیلومتر فاصله دارد این کشور با آب و هوای معتدل و مرطوب یکی دیگر از مقاصد گردشگری معروف در دریای مدیترانه به شمار می‌آید.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی

لیست بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی
لیست بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی

تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در قبرس شمالی بسیار زیاد است که انتخاب از میان آنها برای سفری چند روزه کار سخت و دشواری است. برای اینکه بتوانید سفر آسان و راحت به این جزیره داشته و زمان کافی برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قبرس شمالی داشته باشید با ما همراه باشید. ما، در ادامه قصد داریم برخی از مشهورترین جاذبه های قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم.

1-کاخ وونی

بهترین جاذبه‌های تاریخی قبرس شمالی
آشنایی با جاذبه‌های تاریخی قبرس شمالی

یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی کاخ وونی است که در قسمت شمالی جزیره و در نزدیکی شهر گوزل یورت  قرار دارد. این بنای تاریخی در قرن پنجم قبل از میلاد توسط ایرانی‌ها ساخته شده و اقامتگاهی برای یونانی‌ها و رومی‌ها بوده است.

کاخ وونی قبرس شمالی دارای یک حیاط مرکزی، چندین اتاق و یک تالار پذیرایی می‌باشد. این بنای دیدنی که تا قرن چهارم پابرجا بوده و بعد از آن در اثر حوادث طبیعی و جنگ‌هایی که در این جزیره رخ داده است از بین رفته یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی قبرس شمالی به شمار می‌آید.

  • آدرس: قبرس شمالی، در نزدیکی شهر لفکا
  • زمان بازدید: تابستان از ساعت 8 صبح تا 6 عصر. زمستان از ساعت 8 صبح تا 3.5 عصر
همچنین بخوانید :

2-قلعه سنت هیلاریون

قلعه سنت هیلاریون از جاهای دیدنی تاریخی قبرس شمالی
بازدید از قلعه سنت هیلاریون

یکی دیگر از جاهای تاریخی قبرس شمالی قلعه سنت هیلاریون است که نام این قلعه برگرفته از نام یک راهب گوشه نشین است. قلعه سنت هیلاریون بنایی دیدنی در قبرس شمالی محسوب می‌شود که یک قلعه قرون وسطایی است که در رشته کوه گیرنه این جزیره قرار دارد و از جمله مشهورترین قلعه‌های قبرس شمالی است که برای ایستادگی در برابر حمله اعراب مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این قلعه تاریخی، دارای سه طبقه است که آخرین طبقه آن مکانی مناسب برای مشاهده کردن منظره زیبای جزیره قبرس می‌باشد. نکته جالب در رابطه با شهرت این قلعه در قبرس شمالی استحکام برج‌ها، دیوارها و دروازه‌های آن است .

شنهاد می‌کنیم اگر در سفر به قبرس شمالی تصمیم داریم که از این قلعه دیدن کنید حتماً از کفش مقاوم و مناسب استفاده کنید چرا که برای رسیدن به این قلعه باید مسافتی شیبدار و پله‌های بسیاری را طی کنید.

  • آدرس: گیرنه، قبرس شمالی
  • ساعت بازدید: نیمه اول سالاز ساعت 9 صبح تا 6 عصر. نیمه دوم سال از ساعت 9 صبح تا 4.5 عصر

3-قلعه کانتارا

قلعه کانتارا
قلعه کانتارا کجاست؟

از دیگر قلعه‌های معروف قبرس شمالی، قلعه کانتارا است که در دوران بیزانس بنا شده است. این قلعه نیز همچون قلعه قبلی با هدف حفاظت از منطقه در برابر حمله اعراب بر روی تپه‌ای در ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

قلعه کانتارا که چشم انداز بسیار زیبایی از قبرس شمالی دارد یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شود چرا که مشرف به شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس و منطقه فاماگوستا می‌باشد.

  • آدرس: قبرس شمالی، استان کایرنیا، شبه جزیره کارپاس در شمال شرقی قبرس
  • ساعت بازدید: نیمه اول سال  از ساعت 8 صبح تا 5 عصر. نیمه دوم سال از ساعت 8 صبح تا 3.5 بعدازظهر

4-برج اتللو

برج اتللو
بقایای باقی مانده از برج اتللو

از جمله مشهورترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی قبرس شمالی که در منطقه فاماگوستای این جزیره قرار دارد برج اتللو است. این برج در سال ۱۳۱۰ با هدف محافظت از جزیره قبرس شمالی بنا شده است و دارای چهار برج دیده‌بانی در حیاط برج می‌باشد.

برج تللو قبرس شمالی مجموعه‌ای تاریخی است که در دوره پادشاهی هنری اول ساخته شده  و در آنجا تعدادی توپ و گلوله سنگی قدیمی نگهداری می‌شود.

5-مسجد سلیمیه

مسجد سلیمیه از جاهای دیدنی مذهبی قبرس شمالی
معرفی جاذبه‌های مذهبی قبرس شمالی

یکی از بناهای مذهبی و دیدنی شهر قبرس شمالی مسجد تاریخی سلیمیه است که در قرن ۱۳ میلادی در دوره لوزینیان با عنوان کلیسای جامع مسیحی ساخته شده است و در قرن ۱۶ میلادی بعد از حمله عثمانی‌ها به مسجد تغییر کاربری داده است. این بنای مذهبی دارای یک گنبد مرکزی بزرگ است، گنبد مرکزی از چهار گنبد کوچک تر و هشت ستون عظیم شکل گرفته و در معماری داخلی این مسجد حکاکی‌ها و نقاشی‌های بسیار زیبایی به چشم می‌خورد.

  • آدرس: قبرس شمالی، شهر نیکوزیا
  • ساعت بازدید» 24 ساعته
همچنین بخوانید :

6-مسجد لالا مصطفی پاشا

مسجد لالا مصطفی پاشا
مسجد لالا مصطفی پاشا

یکی دیگر از مهم‌ترین بناهای مذهبی و دیدنی شهر قبرس شمالی بنای برجسته مسجد لالا مصطفی پاشا است که در قرن چهاردهم به عنوان کلیسای جامع توسط سلسله لوزینیان ساخته شد و بعد از تسخیر به دست امپراتوری عثمانی به مسجد تبدیل شد.

این مسجد از جمله شاهکارهای قرن چهاردهم میلادی است که به خاطر معماری بی‌نظیر قرون وسطایی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

  • آدرس: قبرس شمالی، فاماگوستا
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر. جمعه‌ها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر

7-کلیسای سنت بارناباس

کلیسای سنت بارناباس قبرس شمالی
بازدید از کلیسای سنت بارناباس

از دیگر جاهای دیدنی قبرس شمالی کلیسای سنت بارناباس یا صومعه سنت بارناباس است که در نزدیکی شهر فاماگوستا قرار گرفته نام این کلیسا برگرفته از نام سنت برنابا یک حواری بوده است.

کلیسای سنت بارناباس قبرس شمالی در قرن چهارم میلادی ساخته شده و در طی قرن‌ها مورد بازسازی قرار گرفته است. در این کلیسا مجموعه‌ای از کتابخانه، موزه و فروشگاه‌های هدیه نیز قرار دارد. از جمله آثار موجود در موزه کلیسای سنت بارناباس، جمجمه مقدس سنت بارناباس است که در یک ویترین مخصوص نگهداری می‌شود.

  • آدرس: قبرس شمالی، مرکز شهر فاماگوستا
  • ساعت بازدید: دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

8-کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس
نمایی از کلیسای بلاپایس

یکی دیگر از جاهای دیدنی قبرس شمالی، کلیسای قرون‌وسطایی بلاپایس است که در دامنه کوه‌های گیرنه در روستای زیبای بلاپایس واقع شده است. این بنای مذهبی و زیبا توسط راهبان آگوستینی فرانسوی در قرن سیزدهم ساخته شده و نمونه‌ای عالی از معماری گوتیک در مدیترانه است.

کلیسای بلاپایس، یکی از مشهورترین کلیساهای جهان است که با وجود گذشت بیش از ۷ قرن از ساخت آن همچنان به خوبی از آن محافظت می‌شود. البته با تمام این اوصاف  بسیاری از مجسمه‌ها و نقاشی‌ها این کلیسا در زمان حمله عثمانی‌ها به جزیره قبرس آسیب دیده‌اند اما، خوشبختانه بنای اصلی کلیسا مقاومت خود را به خوبی حفظ کرده است.

  • آدرس: پنج کیلومتری شهر گیرنه، ارتفاعات قبرس شمالی

9-موزه‌ بربریت

موزه‌های تاریخی و دیدنی قبرس شمالی
اسامی موزه‌های تاریخی و دیدنی قبرس شمالی

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی که می‌خواهیم در این راهنما به شما معرفی کنیم موزه بربریت این جزیره است این موزه مکانی است مناسب برای افرادی که علاقمند به جنایت‌ها و نسلکشی‌های تاریخی هستند و می‌خواهند نسبت به این مسائل اطلاعات بیشتری به دست آورند.

بنای اصلی موزه بربریت خانه سرگرد نیهات ایلهان پزشک نظامی ترک است. در این موزه ضمن نمایش جلوه‌هایی از جنایات دلخراش، سال‌های خشونت آمیز پس از استقلال قبرس نیز یادآور می‌شود. علاوه بر آن نمایشگاهی از عکس‌های قبرسی‌های ترک که در برخی از روستاها کشته شدند نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

  • آدرس: قبرس شمالی، شهر نیکوزیا
  • زمان بازدید: از ساعت 8 صبح تا 3.5 بعدازظهر

10-موزه هنرهای مدرن قبرس

موزه هنرهای مدرن از بهترین جاهای دیدنی قبرس
ساعات بازدید از موزه هنرهای مدرن قبرس

از دیگر دیدنی‌های قبرس شمالی موزه هنرهای مدرن است که اگر علاقمند به فرهنگ و هنر باشید بازدید از این موزه را در سفر به قبرس از دست نخواهید داد.

در موزه هنرهای مدرن قبرس، آثاری هنری که نشان دهنده ارزش‌های هنری و فرهنگی این کشور می‌باشد به نمایش گذاشته شدند در واقع می‌توان گفت: این موزه نقش بسیار مهمی در انتخاب، جمع آوری، حفاظت و نمایش آثار هنری قبرس شمالی را برعهده دارد.

  • آدرس: قبرس شمالی، شهر نیکوزیا
  • زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 4.5 عصر. دوشنبه‌ها تعطیل
همچنین بخوانید :

11-شهر باستانی سولی

شهر باستانی سولی از معروفقترین جاهای دیدنی قبرس شمالی
سفر به شهر باستانی سولی

حیف است که به قبرس شمالی سفر کنید ولی از شهرهای باستانی آن دیدن نکنید. شهر باستانی سولی از جمله معروف‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای باستانی در قبرس شمالی است که می‌توان قدمت آن را حدود ۶ قرن پیش تخمین زد.

این شهر، شهر یکی از ۱۰ شهری است که در گذشته قبرس را تشکیل داده است در این شهر خرابه‌هایی به جای ماندند که امروزه به یکی از مقاصد گردشگری جذاب تبدیل شدند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفر به قبرس دوست دارید سفری کوتاه به تاریخ و تمدن این جزیره زیبا داشته باشید حتماً از شهر باستانی سولی دیدن کنید.

  • آدرس: قبرس شمالی
  • زمان بازدید: بهار و تابستان از ساعت 8 صبح تا 6 عصر. پاییز و زمستان از ساعت 8 صبح تا 3:45 بعدازظهر

12-شبه‌جزیره کارپاس

شبه‌جزیره کارپاس
معرفی شبه‌جزیره کارپاس

شبه جزیره‌ای باریک و طولانی در شمال شرقی قبرس که یک انتخاب مناسب برای دور بودن از هیاهو و شلوغی زندگی شهری است شبه جزیره کارپاس نام دارد. این شبه جزیره دارای سواحل بکر روستاهای سنتی و مکان‌های مهم باستانی و تاریخی می‌باشد.

از جاذبه‌های مهم و دیدنی جزیره کارپاس می توان به ساحل طلایی که در زمره زیباترین سواحل مدیترانه جای دارد اشاره کرد. این ساحل با آب شفاف و شن‌های سفید، مقصد محبوبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی است.

  • آدرس: شمال‌شرقی قبرس شمالی
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز

سوالات متداول بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی کدامند؟

1بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی کدامند؟

کاخ وونی، قلعه سنت هیلاریون، قلعه کانتارا، برج اتللو، مسجد سلیمیه، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای سنت بارناباس، کلیسای بلاپایس، موزه‌ بربریت، موزه هنرهای مدرن قبرس، شهر باستانی سولی و شبه‌جزیره کارپاس

2جاذبه‌های تاریخی و دیدنی قبرس شمالی کدامند؟

کاخ وونی، قلعه سنت هیلاریون، قلعه کانتارا و برج اتللو

3بهترین جاهای دیدنی و مذهبی قبرس شمالی کدامند؟

مسجد سلیمیه، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای سنت بارناباس و کلیسای بلاپایس

جمع بندی

جزیره قبرس شمالی به دلیل آب و هوای زلال دریای مدیترانه‌ای که دارد و طبیعت بکر و جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متنوع یکی از اصلی‌ترین دلایل گردشگران برای سفر می‌باشد. این جزیره سواحل شنی و طبیعت بکر بسیاری را در خود جای داده است که در روزهای مختلف سال می‌توان از آن‌ها دیدن کرده و برای یک سفر خانوادگی گزیده بسیار مناسب است.

در سفر مجازی به قبرس شمالی شما را با بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی همچون: کاخ وونی، قلعه سنت هیلاریون، قلعه کانتارا، برج اتللو، مسجد سلیمیه، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای سنت بارناباس، کلیسای بلاپایس، موزه‌ بربریت، موزه هنرهای مدرن قبرس، شهر باستانی سولی و شبه‌جزیره کارپاس آشنا کردیم. تنوع جاهای دیدنی قبرس به قدری زیاد است که می‌توانند هر شخص را با هر سلیقه‌ای به سوی خود جذب کنند. به جرات می‌توان گفت: که سفر به قبرس شمالی می‌تواند پر از جذابیت‌های طبیعی و تاریخی باشد و اگر علاقه‌مند به تماشای سواحل زیبا و بکر هستید قبرس یکی از بهترین گزینه‌های سفر می‌باشد.

از میان جاذبه‌های دیدنی معرفی شده در قبرس شمالی کدامیک را بیشتر دوست دارید از نزدیک مشاهده کنید؟

source

توسط