رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز در شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: رهبری در پیام به همایش زکات فرمودند، در زمینه زکات کوتاهی کرده‌ایم که انتظار می‌رود این فریضه مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی بختیاری با بیان اینکه وجود قانون زکات و دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به پرداخت زکات، ما را ملزم به تلاش بیشتر در این حوزه کرده است، افزود: امروز کردستان افتخار بزرگ فرهنگی بودن را دارد عنوانی که رهبر معظم انقلاب به این استان دادند.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان در پرداخت زکات پیشتاز هستند، گفت: میزان جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی شود.

 رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: حمایت‌های ائمه جمعه، فرمانداران در سطح شهرستان‌ها و استاندار و نماینده، ولی فقیه در احیای این فریضه الهی بسیار مهم خواهد بود.

بختیاری عنوان کرد: زکات گره‌گشای زندگی نیازمندان است، اگر بتوانیم اهمیت زکات را به خوبی در جامعه اطلاع‌رسانی کنیم قطعا مردم بیشتر به پرداخت زکات ترغیب می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۳ درصد از درآمد‌های زکات در اختیار دبیرخانه و مابقی در شهرستان‌ها و محل پرداخت زکات هزینه می‌شود و این موضوع باید به درستی اطلاع‌رسانی شود.

 احیاء فریضه الهی زکات در گرو تلاش همگانی

استاندار کردستان نیز در این نشست ضمن تأکید بر لزوم احیای فریضه زکات در جامعه گفت: مدیریت استان با تمام توان، از احیای این فریضه مهم دین مبین اسلام که مایه‌ برکت دراستان است، حمایت می‌کند.

 اسماعیل زارعی کوشا  با اشاره به اینکه نهادینه سازی فرهنگ زکات از مهم ترین الزامات جامعه اسلامی است، افزود: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه موثر واقع شود، بحث آگاهی بخشی است.

وی با قدردانی از همه کسانی که در احیای این فریضه الهی مشارکت خوبی داشته‌اند، اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است و تداوم این امر در راستای کمک به محرومان بسیار اهمیت دارد‌.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و آثار و برکات آن در زندگی مادی و معنوی، عنوان کرد: پرداخت زکات بیانگر اهتمام جدی مردم کردستان به دستورات دین است.

زارعی کوشا با اشاره به رتبه اول استان در تولید گندم دیم، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در کردستان تولید و تامین می‌شود‌، لذا این برکت و فزونی نعمت جای شکرگزاری دارد. 

source

توسط