پس از اینکه به خاطر ماجرای سقف بودجه پرونده استقلال به کمیته انضباطی رفت، برخی صفحات و کانال‌های طرفدار پرسپولیس در فضای مجازی مدعی آغاز شمارش معکوس برای کسر امتیاز از این باشگاه شدند و تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس هم در این رابطه مصاحبه کردند روی همین اصل علی سامره سرپرست استقلال واکنش تندی نشان داد و گفت: “اگر می‌خواستیم تخلف کنیم، حالا شرایط استقلال کاملاً متفاوت بود. برای مثال منتظر محمد را در اختیار مس رفسنجان نمی‌گذاشتیم و او هم اکنون پیراهن آبی را بر تن می‌کرد” اگر حرف سرپرست استقلال را ملاک قرار بدهیم و این پیش فرض را مطرح کنیم که باشگاه فوق واقعاً هیچ تخلفی پیرامون بحث سقف بودجه انجام نداده است، می‌توانیم یک لیست از تخلفاتی که استقلالی ها مدعی اند به صورت غیر مستقیم در تابستان امسال به آنها پیشنهاد شد اما  زیر بار نرفتند را برای شما لیست کنیم:

در انتظار منتظر

با استناد به حرف علی سامره، منتظر محمد بازیکنی بود که اگر استقلالی‌ها می‌خواستند سقف بودجه را رعایت نکنند الان باید در کنار سایر آبی‌ها آماده جدال با ذوب آهن می‌شد. بازیکن تیم ملی امید عراق که احتمال حضورش در جام ملت‌های آسیا نیز وجود دارد و تابستان امسال به جمع استقلالی‌ها اضافه شد اما نکته مهم اینجاست که خود جواد نکونام تمایلی به استفاده از او در پازل تاکتیکی تیمش نداشت و وقتی کادر مدیریتی باشگاه به او اعلام کردند به خاطر ماجرای سقف باید یک بازیکن را کنار بگذارد، بدون اتلاف وقت و دقایقی قبل از جدال با صنعت نفت آبادان اعلام کرد نیازی به منتظر محمد ندارد و این بازیکن که انتظارش برای حضور در استقلال بی‌فایده بود، راهی مس رفسنجان شد و حالا به عنوان یار قرضی آنجا فوتبال بازی می‌کند.

نیامدن مرد اسپانیایی

یکی دیگر از بازیکنانی که استقلالی‌ها مدعی‌اند اگر  بودجه را رعایت نمی‌کردند، الان برای آنها فوتبال بازی می‌کرد روبرتو تورس بود. بازیکن اسپانیایی که با جواد نکونام در فولاد کار کرده بود و سرمربی استقلال خیلی اصرار داشت زمینه برای حضورش در جمع شاگردان خودش فراهم شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد و خود جواد با صراحت در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرد با تورس مذاکرات انجام شد اما این بازیکن مورد توجه تیم‌های دیگر لیگ برتری قرار گرفته و پیشنهادات بهتری هم به او داده شده است. حرف سرمربی استقلال کاملاً درست از آب درآمد و روبرتو تورس که یکی از گزینه‌های جدی جواد نکونام محسوب می‌شد، حالا به جای استقلال برای گل گهر سیرجان بازی می‌کند.

نیامدن مهره مصری

استقلال تابستان امسال کش و قوس‌های فراوانی برای جذب یک بازیکن مصری هم داشت. فوتبالیستی که توانایی فنی خوبی داشت اما فوق العاده پرحاشیه بود و این مسئله در کنار مسائل مالی نقش مهمی در آبی‌پوش نشدن او ایفا کرد. “عمرو ورده” مد نظر جواد نکونام بود و می‌خواستند او را استقلالی کنند اما رفتارهای عجیب و غریب این بازیکن و همچنین درخواست‌های مالی غیر معقولی که داشت، پرونده را به بایگانی سپرد! این بازیکن مصری از علی خطیر درخواست کرده بود برای سفر به تهران برایش یک جت اختصاصی بفرستد! از طرف دیگر، جدا از انتظارات مالی، فیلم‌های زیادی هم پیرامون رفتارهای نامتعارف او در فضای مجازی منتشر شده بود و به همین خاطر استقلالی‌ها ترجیح دادند قید همکاری با فوتبالیست مذکور را بزنند.

سکو نشینی مربی

یکی از نکات بسیار مهمی که استقلالی‌ها روی آن تاکید داشته و مدعی‌اند جزو اسناد برای اثبات بی‌گناهی این باشگاه در بحث سقف بودجه محسوب می‌شود، قضیه مهدی هاشمی نسب است. بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی که سالیان متمادی دستیار جواد نکونام بود و ساعاتی قبل از آغاز لیگ بیست و سوم به جمع آبی پوشان پایتخت اضافه شد ولی مدیران باشگاه استقلال مدعی‌اند به خاطر اینکه از رقم تعیین شده به عنوان سقف بودجه عبور نکنند، نتوانستند قرارداد هاشمی نسب را ثبت کرده و او را روی نیمکت قرار بدهند. البته هاشمی نسب در چند بازی ابتدایی توانست با نگاه اغماض آلود ناظران روی نیمکت بنشیند ولی پس از آن کار بالا گرفت و حالا هنوز هم نمی‌توان با قاطعیت گفت که روز شنبه در فولادشهر کنار دست جواد نکونام خواهد بود یا خیر؟ در مقطعی از فصل این بحث مطرح شده بود که هاشمی نسب با استقلال قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون تومان منعقد کرده است! رقمی که اصلاً با منطق حاکم بر فوتبال ایران جور در نمی‌آمد.

بلاتکلیفی بلانکو

استقلالی‌ها از بابت مهاجم آرژانتینی خودشان هم داستان‌های زیادی پیرامون سقف بودجه داشتند. گوستاوو بلانکو اواخر شهریور ماه به تهران آمد اما قراردادش ثبت نمی‌شد به همین خاطر استقلالی‌ها برای انجام بازی راهی شهرستان یا ورزشگاه آزادی می‌شدند اما این بازیکن آرژانتینی چاره‌ای جز تماشا کردن و حسرت خوردن نداشت. سرانجام مقامات باشگاه استقلال مدعی شدند با کسر قرارداد چند بازیکن زمینه برای ثبت قرارداد بلانکو فراهم آمد و اتفاقاً مدیران باشگاه استقلال روی همین مسئله هم خیلی تاکید دارند و مدعی‌اند اگر آنها سقف بودجه را دور زده باشند یا می‌خواستند چنین کاری بکنند، قطعاً کارت بازی بلانکو زودتر صادر می‌شد و آنها دیگر چنین دردسرهایی را نداشتند چون می‌توانستند خیلی راحت او را از ابتدای مرداد به تهران بیاورند.

البته نکته بسیار مهم اینجاست که موارد فوق در واقع ادعاهایی است که مدیران باشگاه استقلال مطرح می‌کنند و باید ببینیم صحت آنها توسط اعضای کمیته انضباطی هم تایید خواهد شد یا اینکه اصلاً مدارک دیگری پیرامون بحث سقف بودجه و استقلال به دست این کمیته رسیده که هنوز رسانه‌ها از آن اطلاعی ندارند؟

source

توسط