فورد، با ون برقی خود در مسابقات پایکس پیک امسال شرکت کرد تا در مدت زمانی کمتر از ۹ دقیقه مسیر تپهای را طی کرده و رکورد کلاس آزاد را ثبت کند.
سوپرون۴ برای رقابت در این مسابقه اصلاح شده تا بتواند مسیر سخت ۲۰ کیلومتری را طی کند.
این شرکت ملزم شد تا ۴۰۰ کیلوگرم از وزن نمونه اولیه را کم کند. البته هنوز وزن آن بیش از ۱۹۹۶ کیلوگرم است. مهندسان فورد پرفورمنس باید تمام جنبههای این ون را بهینه میکردند؛ مانند ترمزها، ارتفاع و سیستم تعلیق.
سوپر ون ۴.۲ به اندازه نسخه ۴ قوی نیست و با وجود سه موتور برقی، ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این درحالی است که نسخه ۴، با وجود چهار موتور الکتریکی، قدرتی در حدود ۱۹۷۲ اسب بخار دارد. این کمبود قدرت مانع رسیدن فورد به رکوردش نشد.
فورد تنها شش هفته فرصت داشت که ون ارتقایافته خود را برای تست آماده کند و همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. در این اجرای آزمایشی، به بخش از گیربکس سوپر ون آسیب رسید و تیم مجبور شد تا قبل از مسابقه اصلی تغییراتی را ایجاد کند. مسابقه پایکس پیک یک جاده عمومی بوده و مسیر صاف و مطلوبی نیست.
سرانجام فورد سوپر ون در مسابقه اصلی توانست مسیر را در زمان ۸ دقیقه و ۴۷.۶۸۲ ثانیه طی کند. رکورد قبلی این کلاس در سال ۲۰۱۹ و برابر ۹ دقیقه و ۲۴.۴۳۳ ثانیه بوده است. اما دقیقا هنگامی که تیم فورد از این نتیجه هیجانزده بود، سوپرون نتوانست در مسابقه کلی پیروز شود. زیرا یک Wolf TSC-FS 2018 در کلاس نامحدود تایم ۸ دقیقه و ۴۰.۰۸۰ ثانیه را ثبت کرد.
رومن دوماس، که رکورد سریعترین تپهنورد پایکس پیک را دارد، این ون را در مسابقه راند. او همچنین برنده کلی صعود تپه در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ است و دوبار در مسابقات لمان برنده شده است. این تجربه به او کمک کرد تا ۱۵۶ پیچ و تغییر ارتفاع ۱۴۴۰ متری (۴ و نیم برابر برج ایفل) را طی کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source