کوالکام گزارش سه ماهه چهارم سال مالی 2023 خود را اعلام کرد که در آن به درآمد 8.63 میلیارد دلاری غول فناوری اشاره شده است. هرچند در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، درآمد شرکت 24 درصد کاهش یافته است اما عملکرد آن بهتر از انتظارات بوده و مدیرعامل کوالکام با تراشه وجود تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به آینده خوش‌بین است.

بزرگ‌ترین عامل کاهش درآمد کوالکام بخشی بوده است که تراشه‌های مورداستفاده در اکثر گوشی‌های اندرویدی رده بالا را تأمین می‌کند. درآمد این بخش طبق گزارش درآمد کو‌الکام، با 27 درصد کاهش به 5.46 میلیارد دلار رسیده است. سود خالص شرکت نیز با کاهش 48 درصدی نسبت به سال گذشته 1.48 میلیارد دلار گزارش شده است.

با این وجود، درآمد و سود کوالکام در سال 2023 به ترتیب 35.8 میلیارد دلار و 7.23 میلیارد بوده است.

امیدواری کوالکام به اسنپدراگون 8 نسل 3

صنعت گوشی‌های هوشمند در تمام طول سال جاری در حال رکود بوده است و تحلیلگران برای تمام سال 2023 کاهش عرضه دستگاه‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. به این حال، به لطف اسنپدراگون 8 نسل 3 همه‌چیز می‌تواند برای کوالکام در سه‌ماهه‌های جاری و بعدی تغییر کند.

یکی از حوزه‌های قابل‌توجه کوالکام در تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 هوش مصنوعی است و تجربه‌های جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. شیائومی 14 و 14 پرو اوایل این ماه به‌عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به آن‌ها معرفی شدند. علاوه بر این، طبق گفته «کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام، این شرکت سهم عمده‌ای در گوشی‌های سری گلکسی S24 آینده سامسونگ خواهد داشت.

سامسونگ احتمالاً در اوایل سال 2024 (ژانویه) سری گلکسی اس 24 را روانه بازار خواهد کرد، بنابراین احتمالاً در رویداد گلکسی آنپکد بعدی شاهد نمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی این دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 توسط کره‌ای‌ها باشیم.

source

توسط